Ridtravare iFokus

Ridtravare

Etikett15-ville-bara-skriva-av-mig
Läst 731 ggr
[Nesslan]
0

Presentation av mig!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tänkte att jag kunde skriva lite om mig själv nu när jag har börjat rida på Houdini och fått en bild på oss Glad

Jag heter alltså Johanna och är 16 år. Jag rider 2 dagar i veckan på ett varmblod som heter Houdini. Han har norsk stam och det blev något strul med registreringen så han är inte märkt på halsen eller inkörd. Ägaren brukar säga att han är travare fast han vet inte om det Flört Han är 4 år och jag rider enbart ut i skogen på grus och sandvägar eftersom det inte finns någon paddock i närheten, men det kanske ska byggas en till hösten.

Jag har skrittat och travat honom ute men har ännu inte provat att galoppera. Enligt ägaren så har han varit på inridning ett år, alltså 08 och ska kunna galoppskänkel. Jag brukar flytta honom i lite skänkelvikning i skrittfram och tillbaka på vägen för att han ska lyssna på mina hjälper och det brukar gå bra. Han tar fint stöd i handen och går med huvudet ganska lågt, vilket jag tycker är bra istället för om han hade slängt upp huvudet och tittat på stjärnorna när jag ville ha lite kontakt i munnen.

I traven går han också med huvudet i en bra höjd och tar stöd på bettet, men utan att hänga sig i handen. Precis när jag sätter igång i trav så känns han lite ostadig, lite som att bakbenen går bakom honom i stället för att han trampar under sig. Jag hoppas att det ska bli bättre och bättre ju mer jag rider.

Så nu tar jag gärna emot tips på övningar jag kan göra i skogen och på vägarna. Hoppas kunna hitta en öppen plats i skogen och kunna göra lite slalom mellan träd och sånt också, det kanske kan vara bra?
Det är enbart jag som rider på honom för hans ägare har inte tid. Sen vet jag att han har ganska långa tår på bilden men ägaren har lovat att verka och kanske sko honom så det behöver ni inte kommentera :P

Bullerbytjejen
0

ååh va roligt att du hittat en ung travare som inte gått på travet :) trevligt, hoppas det kommer gå bra för dig, jag tvekaritne en sekund :)

klättra i backar kan ni ju göra också :) träna volter osv bara ni hittar lite space att göra det på.