Ridtravare iFokus

Ridtravare

Etikett01-allmänt-om-ridtravare
Läst 1404 ggr
Kickilu
0

Hästar och blåst

En av mina hästar är så nervös om det blåser när jag rider. Blir rädd och hoppar o far. Kan tycka att han borde vänja sig eftersom det blåser titt som tätt. Känner att jag blir lite begränsad eftersom det inte blir någon rolig ridning. Hur reagerar era hästar på blåst? Har funderingar på att pröva att stoppa bomull i öronen och sedan på med en mössa för att se om det hjälper. Vad tror ni om det eller har ni andra förslag?Obestämd

CelsiusT
0

Min kille brukar inte bry sig så mkt om blåst. Men han blir lite mer aktiv och igång (=rolig) när det blåser. Ibland om det är med andra hästar som blir stirriga kan han också hänga på och hoppa till mest för att dom andra gör det. Men är det bara han och jag så gör han inte så, men som sagt han blir lite mer aktiv =)

Prova med bomull i öronen! Visst kan det hjälpa, det beror ju på vad det är han reagerar på. Kanske är det ljud men kan även tänka mig att det kan vara synen, allting rör ju sig, speciellt i skogen med alla träd. Men du får väl prova dig fram. Om det är synen så är det ju svårare att åtgärda med så enkla medel tyvärr.

Lycka till!

Medarbetare på westernridning.ifokus