Ridtravare iFokus

Ridtravare

Etikett06-dressyr
Läst 522 ggr
Scandi
0

Värd sin vikt i guld :)

Jag har tränat dressyr för min tränare innan ikv, var lite orolig innan träningen om det var en islandshäst eller travare jag hade idag :P, då eli sist vi tränade bara grejades med passgång/tölt och var svår att få att trava rent och att galoppera var inte att tala om.. Men idag var det minsann den bästa trännigen hittills!!

Är tredje gången vi tränar dressyr för tränare. Har bara ridit i grupp innan med markarbete och hoppnigen för den tränaren.

Tränaren sa att hon har aldrig sett eli gå så fint som han gick idag! Hon hade aldrig sett han gå så bra i traven eller galoppen innan :D Han fick mycket beröm för traven!
Innan har han töltat mkt och inte gått rent i traven..speciellt de senaste veckorna. Men nu när han får till den traven som han hade idag så tycker hon att den är väldigt luftig och att han har fint steg. Hon tyckte inte heller att man kunde se att det var en travare alls då. Stolt blev jag! Hon undrade vad jag hade gjort med honom, vad det än var tyckte hon jag skulle fortsätta med det.:) Tömkörning berättade jag , har bara hunnit göra det en gång men det gjorde bra för honom :) har även longerat honom med halsförlängare så han gått väldigt långt och lågt innan jag hoppagt upp. Galoppen släppte bara igår när vi red :) SSSSSSSSSSSSåååååå glad! Idag är han verkligen värd sin vikt i guld!

sthlmsjenna
0

Va kul! :) Hoppas det fortsätter att gå bra för er. Skrattande Kan tänka mig känslan.

Sthlmsjenna - Sajtvärd på ridtravare.ifokus. 

Sveriges största ridtravarblogg - http://stockholmsjenna.se

Tin-Tin74
0

Det är bara att grattulera till framgången! Antar att du/ni blir taggade att prestera mer i fortsättningen nu.

Jag önskar dig lycka till i fortsättningen.