Ridtravare iFokus

Ridtravare

Etikett02-godmorgon-godkväll-godnatt
Läst 912 ggr
Eve
0

God Morgon 10/5

God morgon, gott folk (:

Då var det söndag. Ännu en jobbedag för mig. Jag har samma tid som igår, 8:30-18:30. Jobbigt, men bra med pengar en söndag.

Min medryttare har Millan idag, så jag behöver inte ha ångest över att jag inte hinner rida henne ikväll. Hon har stått i två dagar nuför att jag inte har kommit til stallet förrän vid halv nio, och tyckt att det är lite sent för en ridtur.

Igår anmälde jag mig till en klubbtävling i Sigtuna. Den går av stapeln på söndag, om en vecka. Först är det dressyr, LC:1, och efter det hoppar jag i klass 80 cm. Tror det kan bli riktigt kul.

Vad ska ni göra idag?

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

Tin-Tin74
0

God morgon kära ridtravarvänner!

Idag är man lite sliten efter att ha varit på bröllop mellan min svåger och hans numera fru.

festligheterna var inte över förens efter midnatt och vi var hemkommna. Trots att man hade stallhjälp så var jag ute med ficklampa i hagen och sa "Godnatt" till mina små älsklingar. Ingen nattar så bra som jag…

Vad som händer idag… Förhoppningsvis piggnar man väll till framåt dagen och då är tanken att jag ska longera alt tömköra så många av hästarna som möjligt. 

Skönt att man fick en hel smörgåstårta med sig hem så jag slipper laga middag idag. Inte helt fel…

Bullerbytjejen
0

jag ska iväg till stallet var det väl tänkt, vi har stalldag idag, så det blir väl att hjälpa till där jag kan typ, lite grejjer som ska fixas inför alla sommarsläpp och sånt :) Sen blir det väl en tur i skogen igen :D

sthlmsjenna
0

Idag är jag ledig från stallet eftersom jag har medryttare. så man får se vad jag hittar på. Ev. planerar jag in ett dressyrpass inför imorgon. Funderar på att rida LB:2 då. Måste bara komma ihåg programmet.

Sthlmsjenna - Sajtvärd på ridtravare.ifokus. 

Sveriges största ridtravarblogg - http://stockholmsjenna.se

Repoort
0

God kväll!
Har ridit hem grabbarna till mig idag, så nu går de strax utanför husknuten. Min kusin red min häst och jag promenerade (red 1 km) med "sällskapshästen"

Sedan åkte jag till stugan och gjorde ordning toaletten, nu ska vi börja vara där lite mer så då kan det vara bra att kunna använda toan. Dottern invigde den direkt. När vi kom hem fixade jag och pappa ordning vindskyddet. Det var en stolpe som stod lite väl snett. Sedan tryckte vi i oss skrovmål och är nu så mätt så jag knappt kan röra mig.

jupiter00
0

idag blev det att vi släppte ut hästarna på betessläpp det var lite kul att se de racade i hagen o sprang på en lång rad efter varandra. såg så härligt ut när de sprang fritt, o vad det dundrade hehe^^

men iaf frammåt 13 så åkte jag o en annan till tingsryd för att en häst i stallet skulle starta det blev en 6 plats med en bra tid. 1.15.1

Bullerbytjejen
0

idag ramlade jag av Gengis Tungan ute när jag skule opp på han barbacka, tappade balansen uppe på han och klamrade mig fast för att få kontrollen, och han började traska runt på tå, och jag druttade av, hehe..så det har jag gjort idag :-P

Repoort
0

#6 någon gång ska vara den första Flört

Efter fem år tillsammans med min pålle så väntar jag forfarande på min. Har varit nära någon gång.