Ridtravare iFokus

Ridtravare

Etikett02-godmorgon-godkväll-godnatt
Läst 926 ggr
Tin-Tin74
0

God morgon 8/5

En ny härlig dag står för trösklen. Ja, vi får hoppas att det blir en härlig dag i alla fall. I går hade jag min dag väl planerad med både ditt och datt att göra. Lagom när jag skulle gå ut en sväng med shettisen ringer telefonen. Det var från skolan. Min dotter hade krockat med en kompis på gymnastiken och slagit upp ett ordentligt sår på… lilltån!

Det blev en tur till sjukhuset för omplåstring. Läkaren misstänkte direkt att den lilla tån var bruten så det bar av till röntgen. Inga frakturer som tur var. däremot blev det 4 stygn mellan lilltån och "ringtån" och absolut ridförbud i drygt en vecka och enbart skrittarbete utan stigbyglar i två veckor. Läkaren var själv dressyrryttare och förstod att hålla en tjej på 11 år från hästen är näst intill omöjligt. 

Det tråkiga är att Emelie skulle gjort sin tävlings debut om två veckor. Tur att det kommer fler tävlingar längre fram.

Ja ja. Det ska bli spännande att se vad denna dagen har att erbjuda…

sthlmsjenna
0

Idag ska jag nu till skolan för att göra nationella prov. Sedan ska jag direkt till stallet. Vi har en regional dressyrtävling med klassen MSV B:2 där idag. Ska vara funktionär. Det ska bli kul eftersom min gamla ridlärare som jag hade för 10 år sedan ska starta sin häst. :)

Sthlmsjenna - Sajtvärd på ridtravare.ifokus. 

Sveriges största ridtravarblogg - http://stockholmsjenna.se

AusaBausa
0

#0 oj då som det kan gå! Tur det inte var värre..

God morgon allihop!

I dag har vi en riktigt grå o trost dag, regnet hänger i luften och jag och grabbarna ska på olika utflykter så vill verkligen inte ha regn i dag!

I dag SKA jag ta en ridtur efter jobbet…vet inte NÄR jag red senast…ska se om gubben är sugenpå att filma mig o ridhästen lite…har ingen film på oss..

Ha en bra dag alla!

Bullerbytjejen
0

Jag ska strax åka och jobba, hittade min hamster död på golvet i morse när jag vaknade Gråter Hunden hade kommit åt den i petboxen där den suttit efter flytten igår. Han låg helt lealös på mattan med ena ögat borta, eller halvt borta. Ingen höjdare precis. Efter jobbet ska jag nog rida lite igen, tihii. Tänkte jag skulle testa barbacka, eller prova lite andra sadlar som en tjej hade i stallet, vi får se hur det blir med den saken :)

FlowerPower
0

Tja…i dag så regnade!! Det behövs så att gärset kan växa. Inget planerat i dag utan det blir en sväng till sommarbete i eftermiddagen och bio i kväll…..Trevlig Helg!

Repoort
0

Dagen började med värme och strålande sol men nu har det mulnat på och blåser kallt. Ska försöka koka ihop lite middag till mig och dottern strax.

Blir en tur till stallet till kvällen

sthlmsjenna
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag vart det ändrade planer för mig. pga. att min pappa som kör mig till stallet, fram och tillbaka, skulle ha träning. Så fick jag strunta i att vara funktionär och glo på tävlingarna :(

Men jag åkte iallafall till stallet och hade det mysigt med hästen i hagen.

Medryttaren är ute just nu och tar hand&rider honom.

Här är en bild på honom idag i hagen föresten.

Sthlmsjenna - Sajtvärd på ridtravare.ifokus. 

Sveriges största ridtravarblogg - http://stockholmsjenna.se

AusaBausa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag fick min ridtur men fick även sällskap av min äldsta son o shettisen Kefir…KUL! första turen helt själva..