Hästar & vildsvin
I dår var jag med om något jag fasat för. Var ute på min häst och vips så möter vi en älg. Han tycker inte om dem men har börjat att vänja sig lite. Var hyffsat lugn men strax efter blir han så stressad. Svetten rinner (den gör det när han stressar psykiskt) För första gången i våra liv så ser vi tre vildsvin en liten bit in i skogen och det var dem han känt vittringen av förstod jag då. Det blev ingen mysig tur men vi kom hem samtidigt båda två vilket jag tvivlade på ett tag när han var som värst. När han blir så där uppjagad så kommer han inte till sans på flera timmar. Inte ens fast vi är tillbaka i stallet. Känns så tråkigt om vildsvinen ska börja få fäste utmed våra fina småvägar. Är det någon annan som har råkat ut för liknande? Hur reagerar era hästar på vilda djur. Rådjur är det inga problem med för mig.

har aldrig råkat ut för sådant då pållen inte bryr sig så mkt om andra djur men vet inte hur hon skulle reagera på vildsvin :S

Jag vet att många hästar är rädda för tamgrisar även så min. Så jag förstod att vildsvinen inte skulle vara bättre. De blir ju lätt så många har jag hört.