Jag är bestulen!!!
Jag har ju en ryggskada sedan i höstas och får inte rida för tillfället. Min häst har haft en härlig och lång vintervila… Och bara blivit promenadriden lite då och då av mina vära och kära.
Igår när min dotter red sina små hästar så frågade hon om hon skulle rasta av min Prinses. Javisst!!! Det vore ju jätte snällt!
Sagt och gjort. Emelie hoppar upp och rider ner till ridbanan. (Såg ganska kul ut med en 11-åring på min stora häst) De skrittade runt och gjorde bl a lite voltarbete, gick över bommar. Efter en stund ville Emelie testa att trava. Och naturligtvis fick hon det om hon kände sig trygg och bekväm. Sessan blev så glad att få jobba så hon bjöd fram ordentligt och tog även galopp! Något som Emelie inte tänkt… Nu ska det påpekas att Sessan är väldigt snabb och går ofta i ett ganska högt tempo (dock i balans) till skillnad mot Emelies lilla Lina. Men ingen fara Emelie tyckte det bara var kul när hon vant sig vid tempot. Efter en stund ville min älskade dotter även testa att tölta, så det var bara att försöka förklara hur hon ska göra… Och tölt blev det.
När vi sedan satt i bilen hem frågade Emelie, med glimten i ögat, om vi inte kunde byta häst? Aldrig!!! Men nu förstår min dotter varför jag älskar min häst och försvarar henne i alla lägen. (Hon har varit misshandlad och vanskött och litar inte alltid på människan)
Jag såg att min dotter skrev (skröt) till sina kompisar på MSN att hon ridit "Morsans stora häst i båder trav, galopp och tölt". Och fler gånger ska det bli…
Så det är bara att inse… Min dotter kommer sno min häst fler gånger….

Hahaha åååh neeeej, du kommer få skrutta runt på ponny i framtiden då :-P det måste vi få se bildbevis på sen :D 
Självklart! Och naturligtvis så hade jag glömt kameran hemma igår när Emelie red. Det såg ganska kul ut med lilla henne på min häst. I full galopp oxå!…
Så skoj att ha en unge som delar ditt intresse…. Mina ungar går inte ut i stallet… Var lycklig du
#3 Ja det är kanonkul! Jag och min dotter har så roligt i stallet och när vi är ute och rider. Vi pratar om killar (mest hon
) och andra bekymmer. Hoppas verkligen att det är något som kommer hålla i sig när hon kommer upp i tonåren!