Ridtravare iFokus

Ridtravare

Etikett17-tävling
Läst 963 ggr
Invisible
0

Tävlingsdebut 2009! :D

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag gick min och Cracksons tävlingsdebut för 2009 av stapeln! Det var en påskhoppning i Lövåsen med klubben. ;)

Kan ju börja med att säga att det gick riktigt bra! Jag är i princip helt handikappad när det gäller hoppning. Men på något sätt lyckades vi sätta två härliga nollor! :)

Vi började rida och värma inomhus, där även själva banan skulle vara, men det dammade som fasiken, så det gick typ inte att se nåt… Kräkan däremot tyckte det var kalaskul, och för första gången någonsin försökte han dra i ett ridhus. Så jäkla go, haha! :)

Det slutade med att vi fick gå ut och värma på utebanan, och det bestämdes sedan att även sjävla tävlingen skulle ske utomhus, å vad otroligt besviken jag blev! Kräkan som var så hoppglad inne, och utebanan var inte ens inhägnad, så jag var bombis på att han skulle sticka utanför banan typ, haha.. Men ah, värmningen gick helt ok, ett stopp, men det var helt mitt fel. Han var mkt lugnare än tidigare och trivdes super i båda galopperna. :) 

Clear round 60 cm.
Jag var gryyyymt nervös innan start! Tänk om jag glömmer banan, ramlar av, tar banan från fel håll osv. Men ah, dt gick kanon! Han tog en hel del skojiga skutt, men höll tassarna något i styr iaf. Slog i andra hindret, men vi hade turen med oss och bommen låg kvar. Svängen mot tredje hindret blev väll som den blev, haha. Han ville inte riktigt åt det håll jag ville, men vi klarade det iaf! :)

Clear rounde 70 cm.
Han kändes bättre i 70 än vad han gjorde i 60. Höll tassarna borta från hindren, men dock gillade han inte svängen efter andra hindret här heller, men vi faxade det även denna gång, hahah! ;D

Så ja, dagen resultat; 2 starter, 2 nollor! :D

Invisible
0

Framridning..

Invisible
0

Framridning..

Invisible
0

Framridning.. Haha, vem har sagt att man inte kan hoppa på sitt egna lilla sätt ? ;)

Invisible
0

Framridning..

Invisible
0

Inne på banan :)

Invisible
0

Inne på banan :)

Invisible
0

Stolt ryttare med en smått uttråkad häst! ;)

Invisible
0

Jag och Kräkan ;)

Invisible
0

hehe, en lite mindre vacker bild på mig, men Kräkan är desto sötare! :)

Invisible
0

Känner att det börjar bli lite mkt bilder nu, så jag avslutar med denna! :)

ursäkta munnen.. Oskyldig

ttidblom
0

Grattis ! Jättekul ju !  Glad

Bullerbytjejen
0

#3 hahaha underbar bild!!

Bullerbytjejen
0

å stort grattis till er också!!

Tin-Tin74
0

Bara att grattulera!!! Skrattande

Hoppas nu att ni fick "blodad tand" Och ger er ut snart igen!Flört

Invisible
0

#11-14 Tack så mkt! :D

#12 Haha, eller hur. Men man ska väll vara glad så länge han lyckas komma över! ;)

#14  Som det ser ut ska vi vara med på en dressyr nästa månad också, eller rättare sagt, -det måste bli så! Har sett fram emot detta sedan första dagen jag fick honom, hehe ;)

Tin-Tin74
0

Men vad kul!!! Hoppas det går bra! Håller tummarna för dig och Cracksson! Flört

Hannybee
0

Grattis! :) Såg jättefint ut! ;)

Invisible
0

#16 & 17 Tack så mycket! :)