Ridtravare iFokus

Ridtravare

Etikett10-off-topic
Läst 1189 ggr
[Zkold]
0

Vilka är ni?

Vi har ju haft så mycket presentationer och liknande om våra kära hästar, tänkte det skulle vara roligt att starta en tråd om vilka vi är som är på ryggarna också!

Lägg gärna ut en bild på er också!

Skrattande

sthlmsjenna
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag kan väl börja lite för att få igång tråden.

Mitt namn är Jenny, känd som Stockholmsjenna här på internet och sthlmsjenna på denna sajt.

Snart 18 år, Stockholmsbo som studerar samhälle-språk på L'estradska. Är en riktig språknörd och är väldigt lättlärd och kommer lätt ihåg språk och glosor. Kan just nu flytande engelska,svenska,finska, steg 4 spanska och steg 1 italienska.

På fritiden är jag ofta i stallet hos min kära häst, är med pojkvännen, vännerna, festar en hel del och gör som alla andra bloggare : shoppar en massa och fikar.

Har även träningar för andra ryttare, både ridtravar ryttare och unghäst ryttare. Tycker det är skit kul och något jag troligen kommer fortsätta med för det är något jag lever för.

Har en värdfamilj i Kalifornien så där är mitt andra hem och halva hjärta, har planer på att senare i livet bosätta mig där när jag är färdigutbildad.

Ska efter gymnasiet söka till Flyinge- Stallchef linjen och vill syssla med tillridning/inridning och vill bedriva någon sorts avelscenter i framtiden.

Sthlmsjenna - Sajtvärd på ridtravare.ifokus. 

Sveriges största ridtravarblogg - http://stockholmsjenna.se

[Zkold]
0

Hehe jag skulle ju kanske skriva lite också eftersom jag startade tråden. Hehe.

Rebecca heter jag, är 18 år och bor i en tvåa tillsammans med min sambo Anders sen tre år tillbaka. 
Jag läser handels och administrationsprogrammet i Nybro en bit ifrån Kalmar för er som inte vet. Jag jobbar även på överskottsbolaget här i stan och till viss del i i en häst och hund butik också (http://www.nybrohasthund.se/).
Efter studenten i juni har jag ingen aning om vart jag ska göra, jag får nog ta det som det kommer tror jag.. Ska ju fortsätta jobba på ÖB, dock bara som timanställd/vikarie men hoppas på att få en bättre anställning annars blir det till att söka nytt!

På den lilla fridtid som blir över så är jag mest hos min häst, rider en hel del. Annars träffar jag kompisar och är ute och festar en hel del inne i Kalmar då och då. Hehe.

Precis blivit gudmor till världens sötaste Elvira (3 mån), som min barndomskompis lyckades trycka ut hahaha. Är väldigt stolt över att få vara med i hennes uppväxt må jag säga.

Mer vet jag inte vad jag kan säga om mig själv. Ni är självklart välkomna att skriva till mig om det är något ni undrar om, sajten eller något annat!

Tack för mig! Skrattande

CelsiusT
0

Jag heter Helena och jag är snart 20 år. Jag jobbar som hundinstruktör och håller på att vidareutbilda mig till hundpsykolog. Det innebär att jag jobbar mycket helger runt om i sverige (företag hyr in mig för kurser) men även att jag håller lite veckokurser här hemma på kvällar. Jag har även privatträningar som placeras ut lite här och var i mitt schema. Men mitt schema ger mig jättemycket ledighet mitt på dagen. Dagarna spenderar jag då i stallet (1-2ggr/dag) och till att träna med hundarna.

Jag rider westernridning sedan en tid tillbaka och innan det har jag ridit klassiskt sedan jag var 7 år. Jag har ett varmblod som haft problem med hältor och varit stående ett tag innan jag tog över honom så just nu jobbar jag hårt med rehab och igångsättning.

Jag bor på västkusten och har dels en etta i Uddevalla (där jag knappt är längre alls), har en liten gård som ligger precis utanför uddevalla och just nu bor jag jättemycket i min fars hus (på orust, närmare hästen) medan han avlägger gesällprovet på sadelmakarutbildningen på andra sidan sverige.

Medarbetare på westernridning.ifokus

[Zkold]
0

putt

Repoort
0

Malin heter jag, 29 år och bor i ångermanland. Jag är utbildad lärare från 1-12 år och jobbar just nu halvtid på en förskola. Sedan 2001 så jobbar jag även på arena Dannero under tävlingssäsongen.
Bor i villa tillsammans med sambo, vår 7 åriga dotter, 3 katter och en massa fiskar.

Fritiden ägnas till dottern och hästen.

Eve
0

Vad kul att få ett ansikte på alla (:

Evelina heter jag. Fyller 20 år nu i maj. Jag har en häst, hund och en katt som jag spenderar fritiden med. De delar även min uppmärksamhet med min kille sedan fyra år tillbaka. Jag har precis börjat jobba på Bauhaus igen (Jobbade i Bromma för ett år sen, men slutade då det var för långt för mig att åka).Nu är jag stationerad i kassan i Barkarby. Jag säljer även Mary Kays produkter inom hudvård och kosmetika.

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

running
0

Irene bor i Bergsjö som då ligger i hälsingland.

född 69 har en son som är född 86 .

Jag jobbar som personlig ass 50% och inget mer på grund av egen sjukdom .

Vi har även en jycke som blev 2 i feb inte riktigt vuxen o de märks i mellan åt.

Har en för kärlek till vbl då jag har haft en faslig tur eller så är de skrok att travare är så hispig så dom inte är värd att sattsa på.

Som hobby har jag då förutom hästen sömnad jag gärnna mina egna tävlings kläder både kul och uppskattat.

Har jag en faslig tur flyttar jag till mitt barndomshus i höst.

så de blir nära och bra för mina hästar.

[Zkold]
0

putt

Bullerbytjejen
0

Linda heter jag, 31 årig personlig assistent, jobbar i Täby kyrkby och bor med sambon Robin i Sumpan. Har ett gäng råttor, en hamster och två hundar, en tik och en grabb.

Anna-72
0

Jag är då Anna. Mamma till två goa pojkar på 11och 13 år. Gift med en sportfåneSkrattande som är livrädd för en 1 årig shetlandsponny….

har 2 hundar och just nu 4 katter och väntar tillökning. Kanske de redan ligger där uteSkrattande

Så var det ju de där andra ja…. En bruksnordisvalack på 9 år. En tokig welsh på 12 år, en shettis på 4 år och en vbl travare på 14 år. De tre ska föla nu inom det närmaste. Sen ska vi inte glöma min lilla älskling, ett shettissto på 2 år. Har även en som jag har utlånad på livstidsfoder så han brukar jag inte räkna, men han är min och är en musblack liten a-b ponny hingst som blir 1 år.

Jag jobbar natt på ett äldreboende, mkt ledig. Ska försöka komma igång med ridningen och även köpa mig en vagn så jag kan börja köra de andra flickorna.

Foto vågar jag inte sätta in hehe, risk jag skrämmer bort er då

[hilevij]
0

Mitt namn är Hillevi, och jag är femton år. Jag har ridit knatte några år, och på riktig ridskola mellan åldrarna 8-14, men i våras slutade jag. Under de 6 åren hann jag prova på många olika hästar, små lata russ, skänkelkrävande kallblod, obildade halvblod, mycket utbildade halvblod, listan kan göras lång om man bara tänker till lite.

Jag har haft kontakt med travare och nu äntligen har jag foderhäst. Det har blivit mycket balansträning med busen jag har fått tag på, men han har börjat lugna sig lite nu.

Jag fotar och målar riktigt mycket på min fritid, och jag läser och skriver även rättså mycket. Stephen King och Jules Verne är några utav mina favorit författare. Jag har ett mycket stort intresse för kultur och konst, och jag går i bildklassen. 

Mina vänner är många, och jag har även sådana med guldkant. I skolan ligger jag väl mest på g:n och vg:n men även ett och annat mvg har smitit sig in. Jag skulle gärna jobba som volontär arbetare i framtiden.