Ridtravare iFokus

Ridtravare

Etikett01-allmänt-om-ridtravare
Läst 625 ggr
helisa
0

tränar fundering

Ursäkta en kanske dum fråga men jag undrar hur "graderingen" på tränare är, frågan har kommit upp i stallet och jag är ju nyfiken förståss. Men frågan är liksom om det är som innom travet att a-tränare är snäppet före proffs tränare och sen vidare neråt eller?

L00ttz
0

C står väl för certifierad tränade och A för auktoriserande men kommer för tillfället inte på vad B va :P haha

Min Blogg:

http://loottzz.nu

"Never let the fear striking out, Keep you from playing that game"

SofiaOfSweden
0

Står på ridsportförbundets hemsida under tränarutbildningar skulle jag tro.

Dock tycker jag inte att man ska snöa in sig för mycket på bokstavsbenämningar, eftersom att man måste ha tävlat på en viss nivå för att få gå en särskild utbildning. Min gamla tränare var C-tränare men hon hade tävlat betydligt högre klasser och hade en otrolig hästerfarenhet, bara det att hon varken hade tid eller ork till att utbilda sig till B-tränare.

Tin-Tin74
0

Tjejen som tränar min dotter har egentligen ingen utbildning.

Däremot har hon erfarenhet av att både rida in och rida till hästar. Hon har tävlat mycket själv i både dressyr och hoppning. Hennes mamma är dressyrryttare/tränare och hennes pappa var hoppryttare/tränare. Hon har helt enkelt lärt sig sedan barnsben.

Hon har gått utbildning till förskollärare och läst mycket pedagogi. Och kan "ta" barn på ett helt suveränt sätt. (naturligtvis även vuxna!)

Visst hon är inte utbildad men ändå den bästa här omkring. De flesta som tränar för tränare rider för henne. Hon jobar inte mer än 50% eftersom hon inte hinner, och så tjänar hon så pass mycket mer på sina "elever"Guld i mun

SofiaOfSweden
0

Nackdelen med att inte ha utbildning är ju att man inte kan ta lika mycket betalt :(

Tin-Tin74
0

#4 Nej det är helt sant.

Fast… inte är det någon nackdel för oss… bara för tjejen som står i mitten och instruerar sina elever…Guld i munOskyldigFlört