Ridtravare iFokus

Ridtravare

Etikett02-godmorgon-godkväll-godnatt
Läst 739 ggr
Tin-Tin74
0

Ny hage.

Usch! Idag ska vi göra något av det tråkigaste man kan göra när det gäller hästar. Stängsla!

Flickorna ska få en ny hage på 2 åkrar som inte är brukade på flera år och så en "snutt" in i skogen för att få lite skugga i sommar. Det bästa med denna hage är att den ligger längs med en å där de kan gå ner och dricka, så vi slipper kånka på en massa vatten.

Så när det är färdigt kommer vi känna oss nöjda och belåtna.

sus-sharon
0

lååter som att det blir en härlig hage!=)

men jag vet, det är skitdrygt att stängsla.. dock bra motion, åtminstone hemma hos oss, där man får bära runt alla stolpar, spetta och slägga ner stolparna, byta ut en jäkla massa isolatorer, börja dra tråd, ångra sig och byta ut ett par stolpar, börja dra tråd igen, inse att det är fel tråd, byta tråd och slutligen få en hageFlört

lycka till tin-tin!

medarbetare på djurskydd.ifokus

Repoort
0

Mycket jobb men man blir helnöjd när det är klart. Jag har bara vita plaststolpar  så för mig är det ett ganska lätt jobb ändå att flytta hagar hit och dit.

Tin-Tin74
0

#1 Precis så är det! Men jag hade tur den här gången. Både gubbe och sonen hjälpte lillan och mig. Så hagen blev fixad på 2 timmar! Och hästarna flyttade in med glädje. Skit också! Jag glömde kameran hemma…