Ridtravare iFokus

Ridtravare

Etikett: 15-ville-bara-skriva-av-mig
Läst 2028 ggr
Anna-72
0

Fortsättning på dräktigt sto

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänker bara berätta lite om lilla Sess. Gisses så den damen ändrar sig…. Innan blev hon sur om jag försökte känna på ljuvret…. Nu så vill hon bara att jag står där och kliar henneGlad Hon är otroligt vänlig och social. Avskyr lille shettisen hehe… Älskar den store valacken. Hade henne lös i sin lilla hage, hon står där över natten och äter i lugn och ro. Plus att hon går in en gång mitt på dagen oxå och äter där. Fogar sig fruktansvärt fort. Äntligen så kommer hovis i morgon, hon ser hemsk ut. Så här kommer lite bilder tagna idag.

Anna-72
0

Liten bild till

Anna-72
0

Andra sidan

Anna-72
0

Jag tycker hon tar sig vikt mässigt. Fölingen är aktiv och spralar runt i magen så hela Sess hoppar. Vi undrar så vad där är som kommer ut. Hoppas det är en frisk liten krabat. Hon ser ut som en föling i huvudet. Har så vänliga ögon

jackiejohn
0

Ja tycker hon är jätte fin bortsett från hovarna…men dem ska du ju fixa =)

va kul att hon tyr sig till er och fogar sig så lätt! =9

Anna-72
0

#4 Ja hon verkar vara mkt lättsam. Ja hovarna usch, men jag har verkligen sett värre. Hittade en shettis som inte var verkad på 5 år!!!! Usch finns många djur som far illa, tur man hittar några

running
0

Ja visst är de tur att man hittar dom …

man funderar i bland hur många de finns som far illa och inte blir fixade i tex hovar inte får mat sså de räcker osv

man skulle va miljonär ha stort stall mycke mark och ta in varje liten stackare man hitta.

Jag hoppas värkligen att lilla Sess får fortsätta ha de gott hos dig och att fölningen går bra lycka till

Tin-Tin74
0

Hon tar sig verkligen fint! Skönt att hovslagaren kommer nu! Även att man inte kan rädda alla får man vara glad och tacksam för det man kan göra. Nu är det ju iaf en häst mindre som har det dåligt. =D

Anna-72
0

Hovis har äntligen varit hos henne. Vad han kunde se om man nu kan se sådant på hovarna var att hon inte såg ut att ha någon brist!

Tin-Tin74
0

Jo. Enligt min hovslagare kan man se till viss del om hästten har brist på något. (Du menar väll näring?) Sen om det är sant eller inte kan jag inte säga.

Anna-72
0

#9 Japp jag menade näringsbristSkrattande Hon är så vannsinigt härlig

Repoort
0

Ni har inte haft ut någon veterinär för att försöka se när hon beräknar föla?

Kan vara skönt att veta på ett ungefär.

Anna-72
0

#11 Nej har inte haft ut någon veterinär. Kollar hennes ljuver och sen jag fick hem henne har det ändrats kopiöst mkt. Det mest troliga är att det är ett kallblodsföl och att känna på henne är nog inte lätt.

När jag träffade henne första gången så kände jag på hennes ljuver. Det var helt normalt. Veckan efter när jag fick "klartecken" att jag fick köpa henne så hade det ändrats lite. Jag räknar med en fölning inom en månad. Har ju mina två dräktiga sto här hemma att jämföra lite med. Plus magen är så tung.

Så min kompis sa att det mest troliga är att hon blivt netäkt med en kallblodshingst av något slag nsc, ardenner eller liknande.

Men av aktiviteten i magen att döma efter och att man kan knuffa bebisen så är den stor nu.

Jobbar en extra nattGlad Bara för att ha extra till henne, Ska aldeles strax köra upp, min vännina passar henne så jag kör inte upp var dag

Tin-Tin74
0

Jag tycker det låter spännande!