Ridtravare iFokus

Ridtravare

Etikett05-utrustning
Läst 601 ggr
Kingswood
0

Bett fråga??

Hej. Om en häst rids på i daxläget 3 delat pessoa bett och rakt bett, å om man skulle vilja byta bett. Vilket bett skulle ni rekomendar isåfall?

Häls Kingswood

Eve
0

Hur är hästen? Jag misstänker att den är pigg. Hur reagerar den på de två betten? Slänger den mycket med huvudet? Ignorerar den betten?

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

silvery
0

varför vill du byta bett? att du vill byta pessoa förstår jag ju, men annars kan du väl berätta lite mer om hästen så blir det lättare att hitta på bra förslag=)

Kingswood
0

Hej. Har leta länge efter en ny häst och nu har jag hittat honom. Han är vbl travare, valack född - 92 och ca 155 cm. Lika mer åt kallblods hållet än varmblod, då han är ganska grov i kroppen.

Var och provred honom nu i påsk helgen. Vädligt lugn och harmonisk häst i sätt. Ägaren ville hittat ett nytt hem för honom då hon inte hade tid pga av jobb.

Så han var pigg och framåt i ridning. Vi gick först under hela turen och jag tesade honom ganska mycket för att se om han lysnade och dte gjorde han. Å efter vi hade ridit ett tag så börjande han slappna av mera och söka sig ner åt. Den sista biten tillbaka till stallet så gick han med huvudet ända ner till marken. 

Han slängde inget med huvudet eller höjd huvudet i traven eller så.

Häls Kingswood.

sus-sharon
0

pessoat skulle jag visserligen slänga åt skogen, men om hästen fungerar på det raka - varför måste du då byta?

som jag förstår det har du ännu så länge "bara" provridit hästen (och det verkar ju ha gått bra!), hur vet du att du behöver byta bett?

medarbetare på djurskydd.ifokus