Ridtravare iFokus

Ridtravare

Etikett15-ville-bara-skriva-av-mig
Läst 695 ggr
lennartsdotter
0

Tömkörde M idag!

Idag har jag tömkört Monsun för andra gången! Det var så roligt att vi glömde tiden och blev ute i skritt i 40(!) minuter. Vi började inne men sen gick vi ut och gick i backarna upp till hagarna och lite i paddocken osv. Han jobbade superbra och var jätte lugn. Volterna i paddocken var, hm… mindre bra men då gick vi i backarna istället. Fast vi bara skrittade och travade ett varv i höger o vänster så var det suerkul!Vi får jobba vidare på volterna nästa gång vi tömkör!

Kram!

Eve
0

Vad kul att det går framåt! Jag tömnkörde Millan mycket i somras och jag tyckte också att det var superkul (:

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

Tin-Tin74
0

Jag har funderingar på att tömköra min Prinsessa nu när jag själv inte kan rida (ryggskada). Men vet inte riktigt hur man gör… Vill ju inte att det blir fel.   ;)

Eve
0

#2 - Det finns tränare för detta (: Min nkompis tränade med sitt varmblod i tömkörning och hon tyxckte det var jättekul. Det gav verkligen mycket, hästen lärde sig att balansera upp sig själv och blev då mer stadig under ryttarte sedan (:

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

silvery
0

varmblod är bra eftersom de redan är tömkörda =)

running
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har planerat in tömkörning på korsningen hemma men är också osäcker på hur man gör rätt han är ung och behöver väl först o främst lära sig att gå fram när jag töm kör hoppas man har möjlighet att få hjälp den dan de passar att prova .

Korsningen är arab/vbl och 3 år i år

lennartsdotter
0

#5 - Gud så sjukt gullig!

Det finns säkert en bar tränare som kan hjälpa dej.