Ridtravare iFokus

Ridtravare

Etikett01-allmänt-om-ridtravare
Läst 639 ggr
Anna-72
0

Efterlysning!!!! Var söker man

Hej! Jag fösöker få tag på personen som ägde företaget som står som ägare på mitt lilla sto. Handlar ju om ägarbytespapper!!!! Det är egentligen inte det som är problemet utan jag vill veta vad hon varit med om. Om något hänt henne eller om hon är riden. Har hon haft föl tidigare bla bla osv Pratat med dem på STC och jag ska skriva ett förklarande brev om varför inte "ägaren" skriver på. Inga problem men jag har fått tag på telefon nr och adress.

Strunt samma, han kommer säkert inte ihåg henne, de avslutade företaget 2002 och Sess startade sista gången 2000. Så därefter hittar jag ingen info om henne.

sthlmsjenna
0

jobbigt när man vill veta om sin häst och inte får det.

Jag hade turen att ha en lättsökt blogg så hon som ägde min häst och räddade honom från att svältas ihjäl hittade min blgog och tog kontakt med mig för att hon ville att jag skulle veta vad som hänt honom.

vem köpte du hästen av? den personen kanske har någon information?

Sthlmsjenna - Sajtvärd på ridtravare.ifokus. 

Sveriges största ridtravarblogg - http://stockholmsjenna.se

Anna-72
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja om det varit så lätt. Ända jag vet är att hon troligen är dräktig med nordsvenk. Inget annat. Hon skulle gå till slakt. Idag har jag ringt folk som köpt modern och syskon av uppfödaren. Uppfödaren är omöjlig att få tag på, ringt vid alla tid punkter på dygnetSkrattande Fast sen tänkte jag att an kanske är utomlands.

Det är en skit trevlig liten märr…. 145-147 cm hög.

Jag skulle ju vilja ha info om hur hon är att köra, om hon är riden. Ja du vet allt, ska ju försöka hitta ett BRA och SISTA hem till henne. Har tyvärr inte plats att ha henne, allt är löst provisoriskt nu. Dock till det bästa för henne. Måste dock ha ut hennes föl och låta henne hämta sig. Sen kan man ju själv forska i hur hon är genom att prova sig fram. Vet bara att hon är trevlig att hantera, lasta och ha uppbunden. Gillar inte hundarSkrattande

JenD
0

Om du letar efter ägare av ett företag (om inte jag missuppfattat dig) så går du in på allabolag.se och söker efter namnet på företaget. Där brukar alla uppgifter finnas även nr besöksadress mm..

Vänlig hälsning

Jennifer

Arabiska Fullblod iFokus

** Pressure makes diamonds **

Anna-72
0

Ja har hittat det på travsport och sökte efter företaget. Ingen trädd, sen ringde jag travsport och de sa det upphörde 2002Skäms Uppfödare och företagsägare är samma person.

Jag börjar tro att denna lilla flicka har hoppat runder till olika handlare….

Jag ska fortsätta att försöka få tag på ägaren, men ringer alla tid punkter på dygnet. Ringt två personer som köpt häst av ägaren från samma stam som min. Den ena sa att det var HOPPLÖST att få tag på honom.

Jag är kanske korkadFlört men vill verkligen veta vad hon fått utstå under de år hon inte varit hos sin uppfödare. Info jag fick var att hon varit hos honom hela livet fram till 2002. Hennes mamma hade varit orolig första veckan efter flytt till nya ägaren. Sen landade hon, så om jag fattat det rätt så har hon haft det bra. tills dess i alla fall

Tin-Tin74
0

Är det "bara" hur hon har haft det tidigare du vill veta kan du ju alltid försöka med någon som "pratar" med djur. Jag håller med om att det låter väldigt flummigt och jag trodde absolut inte på sånt innan jag blev överbevisad. Jag hade en misskött katt (om du läser din andra tråd så förstår du att jag kan inte låta bli att hjälpa/ ta hand om dessa) som vi inte fick kontakt med. En vänninna till mig har alltid varit övertygad om allt onaturligt flum. Hon bad att jag och kisse skulle följa med till en tjej som pratar med djur, hon betalade både resa och arvode åt mig bara vi följde med.

Okej jag och kisse följde med henne, MYCKET skeptisk ska påpekas. Men det den här tjejen berättade var delvis saker som enbart jag och katten visste! Enligt henne hade katten bett henne berätta det för att jag skulle förstå att det var på riktigt och inte något hum-bugg. Jag fick veta en hel del otäcka saker men även hur lycklig katten var hos mig. Väl hemma var alltid "Busan" med mig från den dagen. Hon åkte med i bilen (låg i framsätets passargerar säte eller på baksätets ryggstöd) vart jag än åkte. När jag var ute och red satt hon vid stalldörren och väntade, red jag i paddocken satt hon på staketet och tittade. Hon sov alltid under mitt täcke (bästa prev.medel jag haft =) ! ). I dag har Busan tyvärr vandrat vidare till Nangiala och jag saknar henne så.

Men om du är beredd på att göra detta försäkra dig först om att det är någon serriös "djurpratare", det  finns allt för många lurendrejjare tyvärr.

"Hoppas nu inte att jag blir tagen för en flummig hippie i och med denna kommentar…"

Anna-72
0

#5 Nopp ingen flummig hippie… Har haft en sådan ute till min hund. Plus till två andra hästar.

Fast just det med att man inte "litar" på personen. Jag gjorde lite saker igår med min nordis. Jag provade 3 frågor och jag ville ha svar på genom att han skulle komma och inte komma till mig. Var noga med att röra mig på samma vis så jag inte skulle "påverka" honom…. Han svarade som jag villeSkrattande Så då är han min haha. Fd misshandlad kille detta.

Jag tar det lugnt med henne. Hon ska först föla och sen tar vi tag i henne.

Vannsinigt liten dam detta, har nog bara träffat en travare innan som var 148 men min är nog tusan mindre. Hovis kommer nästa vecka så det lär kapas några cm där då. Får ta det lugnt, tagit lite en gång.

Tin-Tin74
0

Så du lyckas komunicera själv?! Grattis! Jag har tyvärr inte lyckats själv men min dotter har förmågan/gåvan. Men eftersom hon bara är 11 år vill vi inte göra så stor sak av det. Men hon "pratar" med våra hästar och katter lite då och då när det behövs.

Vårt senaste VBL-fynd är 147.5 i manke och min dotter har valt henne istället för en "riktig" D-ponny.

Anna-72
0

#7 Japp om jag är lite berusad hehe så fungerar det. Nej skoj bara, men jag hade tre glasvin i kroppen nu i helgen när jag ställde mina frågor.

Två var om han ville stanna hos mig!!!!! Formulerade tanken olika. Den i mitten var om han ville ha fler folk runt omkring sig och då vände han inte ens hudet i mot mig. De andra två tittade han och kom fram direkt. Han är dock otroligt lyhörd på mig och mina känslor. Blivit fruktansvärt misshandlad så han skulle gått till slakt när han var 2,5 årSkrikandes Gick inte komma till han då. Uppfödaren har gjrt ett kanon jobb som gav honom chansen till ett nytt liv. Så kommunicera vet jag inte, tror han läser vad jag vill att han ska göra. Gisses det räker med att jag kommer ut så kommer han vandrande från hagen långt iväg.

Du Tin-Tin, du får spy till mig med om du behöverSkrattande

Tin-Tin74
0

Vad skönt det är att man hittar själsfränder då och då.Skrattande