Tävlingar under våren
Har ni panerat att fara på några tävlingar under denna termin? =)
Vad ska ni isåfall hoppa för klasser, och vars ska ni fara?

Tänkte inte på att det finns dressyrtävlingar också ;) Haha men skriv ni också!
vi har en ridtravarhoppning på Lilla Hageby i norrköping =)
prop kommer inom kort på lillahageby.dinstudio.se
har vanlig ridhästhoppning dagen efter =)

Nix, inga tävlingar för oss. Trivs bäst i skogen. 
Jag har inte planerat något sådär, men förhoppningsvis blir de väl någon clear round av ngt slag om jag kan sluta vara så fjantig och rädd haha.
Jag ska tävla en del. Ska dock mestadels köra mycket träning iår istället för tävling.
Har planerat in en Lokal Hopptävling på 90 cm i augusti. Sedan KM i både hoppning och självklart dressyr ( måste behålla min titel
) och andra klubbtävlingar i både hopp och dressyr. Mer har jag inte planerat in än.
Sthlmsjenna - Sajtvärd på ridtravare.ifokus.
Sveriges största ridtravarblogg - http://stockholmsjenna.se

Jag och Crackson ska ev. vara med i några klubbtävlingar! :)
Det blir kanske en CR (clear round) nästa måndag på 60 & 70, men jag vet inte ännu, varken han eller jag är särskilt mycket för hoppning, haha. Men jag tror jag anmäler endå! ;)
..å sen är det en dressyrCR i maj som jag också funderar på att anmäla till. Det blir då LD:3 & LB:1 :)

Har planerat in en tävling en så länge och den e på fregad då ska jag hoppa 80 och 90 cm. sen e det massa träning som gäller målet e ju att åka ut på lokalt =)
Sthlmsjenna - vi kan ju träna tillsammans =)
Hade planerta att åka på några Clear rounder och klubbhoppningar under våren/sommaren. Men så fick jag min ryggskada i samband med en ridolycka och får/kan inte rida just nu. =(
Jag och Pärlan har planerat att ta oss ut på någon CR framåt sommaren/hösten :)
Nu är sadel införskaffad igen. Den gamla var sönder och hon musklade sig ur den.. Så nu kan vi sätta igång igen, grymt skönt känns det :D
Tyvärr finns det inte dressyr CR runtomkring här, inte vad jag har hört talas om i alla fall :/

Men det finns väl fler tävlingar än bara i hoppning och dressyr?! Jag ska på en eller två tävlingar, i tornerspel (KM och SM). Sen tävlar väl vissa i fälttävlan, körning, western, trav mm kanske.
#10 Det är klart det finns mer än hoppning och dressyr!!! Det är ju det som är så härligt med ridtravarna att man kan ha dem till så mycket!
Jag är faktiskt nyfiken över vad alla andra pysslar med.
Kan du inte skriva en ny tråd och berätta om tornerspel? Det skulle vara väldigt intressant att läsa om ;) Och sedan kan någon annan haka på med sin gren. Eller?