En fundering
Är det bara jag som tycker att de flesta på något vis rider sina hästar mot ett mål, hoppning eller dressyr, tränar för instruktör mm, även om man inte ska ut o tävla eller så, själv rider jag till 99% i skogen med mina, inga krav på att dom ska kunna gå på tygel eller i "rätt form" eller nånting, fast ibland tränar vi lite bommar på backen, hoppar lite osv, men inga som hellst krav igentligen. Jag menar inte detta som någon kritik eller så, det var bara en liten fundering 
alla väljer nog sina "mål" eller "krav" efter vad man själv är ute efter. allt beror på vem man är och vad man vill.
Sthlmsjenna - Sajtvärd på ridtravare.ifokus.
Sveriges största ridtravarblogg - http://stockholmsjenna.se
Jo, rider för instruktör ibland :)
Jag vill att min häst ska bli stark och bygga rätt muskler så att han håller, och så klart lyssna på lätta hjälper. Och med rätt tränare är det roligt att ha lite småsaker att fila på, plus att jag behöver jobba på hans smidighet m.m. för att få en bra tölt.
Allt för att kunna ha ännu roligare i skogen ;)
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Jag rider för instruktör för att jag tycker det är så himla kul (: Tror folk sätter sina mål efter vad de tycker är roligt.

Jag sätter mål för att jag gillar att se framåt .
men just nu rider jag mycket skog och mark för att rätta till alla muskler på min tjej så att hon orkar göra det jag är ute efter.
Känner att de finns och där av sätter jag mål .
Tror mycket på mitt stos kapasitet hon rör sig lätt smidigt och med ett snyggt sving.
Komentar i mitt nya stall var att hon travar inte somen travare??
har ni nån aning vad dom menar.
De är kul att uppnå sina mål och ger lite push i rätt rikning
o de är hellt ok att rida skog och mark .
Finns mål med det också en härlig planerad lång ritt är ju ett mål.
Ha de skoj med era fyr benta vänner
Jag blev då sugen på en härlig tur i skog och mark undrar om man kan få sällskap på en långtur i sommar.
#4 hehe.. men ALLA travare slängtravar ju hela tiden med breddade bakben, vet du väl? :P
Min travar inte heller som en travare.. han bryter bara av till trav när tölten blir för jobbig, och då är det en lugn, fin trav :)
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.

enda gången jag märker att min breddar och "kör" är när jag ber henne om det=) (i regel när hon är superpigg och bara måste få springa av sig)
mina mål med Sharon kan vara löjligt små, som att hon ska stå still vid upp- och avsittning. eller att hon ska klara åtminstone två volter i vart varv utan att gena. eller att hon ska göra tre förflyttningar i sidled.
att ha små krav på henne och på mig själv har gjort oss gladare som ekipage. Sharon tycker det är roligt varje gång vi är ute och hon lär sig hela tiden.
(och när hon har klarat målet för dagen är det avsittning, beröm, godis och klart för dagen. här harvas det inte i evighet tills hästen tröttnar, beter sig illa och vägrar arbeta. det ger en dålig inlärningskurva och skulle troligtvis leda till att hästen får en sämre arbetsmoral.)
medarbetare på djurskydd.ifokus
min breddar inte heller om jag inte ber honom om det lr ökar till super snabb trav. det sa min tränare till mig: var glad att du inte har en häst som breddar,töltar och allt möjligt de får för sig ibland :P
Sthlmsjenna - Sajtvärd på ridtravare.ifokus.
Sveriges största ridtravarblogg - http://stockholmsjenna.se

jag tror alla sätter upp små mål, även skogsmullar. även om man bara är ute efter att ha det trevligt med hästen så kan man ju alltid utvecklas. läsa av hästen bättre och bättre och språket med hästen utvecklas hela tiden.
ang. breddar så kan foderhästen göra det i väldigt sällsynta fall med ryttare och han är knappt inkörd på travet. han gör det inte så mycket i hagen men ibland vid lösspring i paddocken, men oftast så väljer han galoppen istället.

# Vad menar du med att alla travare släng travar?

#5 Ska det vara där uppe… Ovan

9-10# tror hon syfftar på att folk ofta tror att travare inte kan trava på något annat viss än släng trava .
Konstigt folk eller hur

#11 Defenitivt. Det krävs en del att rida en häst som inte är avlad för att ridas MEN det betyder inte att ingen vet hur man får ordning på en travare!
Jag tror att alla har mål med sin ridning antingen att klara ett visst dressyr program eller en viss hinderhöjd, eller som skogsmulle att ha en trevlig tur i naturen.
Det som skiljer är nivån på var och ens mål.
Det är vad jag tror, i alla fall. =D