Ridtravare iFokus

Ridtravare

Etikett07-hoppning
Läst 761 ggr
Tin-Tin74
2009-04-04 04:46
0

De hoppade!!!!

Igår när jag tränade min dotter på hennes nya "ponny" (147,5 i manke) hoppade de! Nu var det ju inte meningen att de skulle hoppa…

Min dotter köpte sin Lina Alfhem för 1,5 månad sedan. Hon var bara grundriden och dåligt balanserad då. Vi jobbar mycket markarbete och mycket med cavalettiserier, vilket funkar kanon och man ser små små framsteg varje dag. =) Igår ar det då dags att höja upp sista bommen i serien (ca 10 över marken) så hästen ska lyfta en liten aning mer på fötterna.

Och det gjorde hon verkligen! Ett rejält språng! Tänk er att hoppa ur en cavalettiserie i trav…. Nästa försök gick bättre. Precis som vi tnkt från början.

Typiskt att man aldrig har kamera med sig när det blir sånna här bloopers….

Eve
2009-04-04 08:13
0

Vad kul, Grattis! (:

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

Tin-Tin74
2009-04-04 09:56
0

Ja gissa om Emelie lös i kapp med vårsolen! Hon blev så taggad att arbeta och jobba med Lina-Fina och man kan verkligen se i hästens ögon att hon gillar den nya uppgiften som ridhäst! Men det är ändå lång väg kvar till debuten på klubbtävling. Skolarbetet har ju bara hållt på i drygt en månad. I år rider hon sin B-ponny också men se upp nästa sommar, för då kommer de… Flört

Skruttan-1
2009-04-04 13:25
0

Oh vad kul det låter :) Vad skoj att ni ser sån förbättring på allt arbete ni lägger ner :)

L00ttz
2009-04-04 19:55
0

Va kul =) man blir alltid glad när det går framåt =)

Min Blogg:

http://loottzz.nu

"Never let the fear striking out, Keep you from playing that game"