Hur långt skall man åka???
Hur långt åkte du när ni letade efter häst? Hade du någon max gräns, för hur långt du ville åka? Hur många hästar tittade/provred du innan, du bestämde dig?
Häls Edit

Sharon var den första jag tittade på, och bestämde mig samma dag jag träffade henne för första gången.
Nova köpte jag osedd från dalarna, eftersom bilen pajade på väg dit..
tog hem henne på lastbil för ca 1000 kr inkl moms (ca 45 mil)
medarbetare på djurskydd.ifokus

Jag åkte ca 35 mil för att hämta hem Reddie.
Hade kollat på annonser på hästar inom 10 mil men jag fastnade direkt för Reddie då jag såg hans annons. Provred inte utan lånade hem honom på prov några veckor först.
jag var egentligen inte ute efter en ny häst utan satt mest och kikade på annonser…
Jag anser att det är super viktigt att provrida många hästar och inte ha för bråttom just för din skull! Jag letade och provred ett antal hästar (allt från halvblod, arab, fullblod, ponny, varmblod, kallblod) i 6 månader innan jag hittade Hero. Då kände jag att det var rätt och han verkade passa mig mer än de andra.
Jag åkte från Stockholm till Göteborg och sen tillbaka då när jag hämtade hem honom. Jag tycker inte att det ska finnas en gräns på hur långt man ska åka, ska man ha sin drömhäst så får man se till att åka till den och hitta den 
Sthlmsjenna - Sajtvärd på ridtravare.ifokus.
Sveriges största ridtravarblogg - http://stockholmsjenna.se
Jag bor i Bålsta (en bit från sthlm) och åkte som längst ner till helsingborg för att titta på en häst.. Hästen var ingenting för mig.. Ett par dagar efter hemkomst tittade jag på Millan i Bålsta och föll pladask.. snacka om onödig resa till helsingborg :P
#4 haha ojdå de var ju en bit att åka!
Jag testade endast 2 hästar, först en på öland och sen en i kalmar och han i kalmar kunde jag inte sluta tänka på, bestämde mig att jag skulle köpa honom på kvällen när jag kom hem.
Ägaren blev glad att jag köpte honom annars hade han troligen blivit köpt av ett par från Danmark.
man kan ju börja till att föröka hålla sig i trakterna, men hittar man en annons på en häst som verkar lovande är det ju bara att åka =)
jag behövde bara åka en annan buss än vanligt så jag åkte inom stan för att hitta min häst. innan Silvery hade jag en häst på foder, men ägaren och jag kom inte riktigt överrens, så han åkte hem. men jag red egentligen ingen innan jag köpte silvery. han kändes liksom perfekt och det känns fortfarande som att han är född till att vara MIN älsklingshäst…

när jag kikade på foderhäst så ville inte mor min åka längre än en timmas bilfärd så det blev bara hästar i närheten, kikade på tre och roger stod nog närmst, 15-20min med bil från stallet:)

hittade exet i enköping och han va dock den första jag tittade på och det roliga va att både jag min mamma och min syster satt och sa hela vägen att vi inte skulle fastna direkt då det va första hästen vi tittade på men eftter att ha provridit och sånt oh han hade kollat på oss med sina goa ögon och pussat lite på oss så sa min syster "tar inte du honom så gör jag det" haha men då hade jag redan bestämt mig för jag va fast :P