Hopptravare..
Idag hoppade foderhästen och ägaren. Jag är så stolt, de är så duktiga, så måste lägga in film på dom. :)
Hästen är alltså en varmblodig travare på 17 år, gått 39 starter på banan, men för länge sedan nu.

Så fin! :D
Japp, han är finast i världen (enligt mig då.. :) ).
Men ägaren får ta hand om hoppningen, jag ramlar bara av. :)

Hahah, känner som du. Jag ska ju låta en vän till mig sköta den delen, jag är inte alls för hoppning, men hästen älskar det så det skulle kännas fel om han inte fick göra det han tycker om mest pga mig.
Ridtravarna ÄR faktiskt jätteduktiga på hoppning om man inte vill satsa på Grand Prix förstås… =o) De är egentligen skapta för hoppning, med sin starka "bakkärra" som verkligen orkar skjuta ifrån i avsprånget. Det som ligger till last är ofta deras stelhet. Men med väl genomtänkt markarbete, dressyr och gymnastik kan en travare verkligen hävda sig en bra bit upp i klasserna. Som min tränare säger: -Det är mellan hindren en tävling avgörs, inte de olika sprången. (Så sant, så sant)
Ni som inte gillar hoppning själva utan har hjälp med sprången kan ju ändå vara med och träna hästen med att gymnastisera och bygga muskler osv. På så vis blir ni ett helt team som jobbar fram resultat.

#4 där har du rätt =) min e också sjuk duktig i hoppning han hoppar aldrig av för sent eller för tidigt utan om han kommer fel så tar han ett pytte galopp/travsteg och hamnar rätt =) han hoppar 110 utan ansträngning =)
Visst är de duktiga! Bara man markarbetar och gymnastiserar dem på rätt sätt! Gäller för övrigt alla hästar.=)
Bara det att "folk" tror inte att de kan när de är "en gammal avdankad travare".
en av ridtravarna i mitt stall brukar klå halvbloden på regionaltävling så jag kan nog tänka mig att de är bra på att hoppa överlag.
och din häst var tjusig=)