Ridtravare iFokus

Ridtravare

Etikett01-allmänt-om-ridtravare
Läst 689 ggr
EvaSk
0

Lediga Stallplatser??

Hej,jag bor i Järfälla i Stockholm och tittar runt lite i omgivningarna för att hitta ett mysigt stall där man har häst för att det är kul,och hjälper varandra.Naturen omkring är ochså viktig. Vet ni något bra stall? VAD BETALAR ni i stallhyra vad ingår? Skulle vara intressant att veta. Eva

[Zkold]
0

http://www.blocket.se/vi/18746594.htm?ca=11_s&last=1

såg dock att det bara var D-ponny boxar..

Min häst bor provisoriskt i ett litet stall 1,5 mil ifrån mig. Betalar 1200 för en megabox på 3x8 m. Allt ingår, mockning, strö, täckesbyten in och utsläpp, hösilage och kraftfoder. Finns fina ridvägar dock ingen paddock eller liknande. Har en dag i veckan som jag mockar och måste vara där.

I slutet av månaden flyttar vi till ett ganska stort stall endast 5 km ifrån mig. Betalar då 1300 för box, strö och hösilage, in och utsläpp. Sen är det jour på helgerna men det är 6 andra i stallet så det blir var 6:e vecka bara. Finns bra med ridvägar, en stor paddock och ett ridhus. Och kanonfina hagar som är jättestora.

Eve
0

Vi har en ledig stallplats i vårat stall också (Bålsta).

2700 i grundhyra. Då ingår 5 kg hö, 4 torvbalar i månaden, in och utsläpp varje vardag (kollektivt på helgerna med 6 fodrningar i månaden). Ska du ha mer hö än 5kg så lägger man på 100 kronor i månaden per kilo hö om dagen du ökar med. Jag betalar 3300 kr i månaden för 13 kg hö om dagen.

Stallet har två ridbanor, varav en är belyst. Här hålls dressyr- och hoppträningar. Vi har många fina ridvägar att upptäcka. Min favorit går längst mälaren.

Här kan du se mer information: www.stallfrosunda.se

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus