Ridtravare iFokus

Ridtravare

Etikett03-bilder-filmer
Läst 977 ggr
Thorsson
0

Fräscha nya ridbilder!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, idag kom den efter längtade dagen, jag skulle få nya ridbilder på mig och Lord. Och eftersom vi både skulle visa att vi kunde arbeta och att jag kände att det var dags för honom att få leka och springa av sig så valde vi en självklar plats, Marknadsplatsen. Gott med rum att svänga och att nödbromsa, haha. Anna hängde med till stallet, och vi stannade för att fånga hästarna. Bella var helt med på planerna men inte Lord, men vi överlistade honom, och även han var snart infångad. Efter ett konstaterande att täcket inte sitter bra på honom när hon som släpper ut på mornarna tar på det (karborren vid bogen är inte "knäppt" och svansrämmen är aldrig fast) Så blir man rätt putt. Men han var ren och torr, så vi kunde börja borsta direkt, och han blev snart blank och fin i stalljuset, så byta schabrak och på med utrustningen. Greppa gramanen och sedan promenera mellan pollen och Anna påväg mot marknadsplatsen, 10-15mins promenad. Så snart vi kom fram så satt jag fast gramanen och hoppade upp och skrittade ytterligare 10-15min på volt innan jag kom fram i trav och snart galopp. Vi tog snart av både gramanen och ridtäcket och skulle arbeta och springa utan något av det. Lord var helt med på noterna och blev riktigt stark ett par gånger, men allt slutade bra. Han arbetade fint i skritten när jag krävde det både med och utan graman, han arbetade fint med bakbenen i skritt, trav och galopp hela tiden. och gick fint i galoppen för första gången under den tiden jag har haft honom, och är nära i traven nu, men med fint arbete bakifrån så kommer det nog snart där med! :) Bild: Skrittar fram lite till med gramanen

Thorsson
0

Bild: uppställda lite halvtaskigt, övar på att göra en perfekt halt och har kikat och har gjort några korrekta. Men det är lite sällan, får öva mer ^^
OBS: Jag har ridväst på¨mig, och det gör min svank mycket tydligare, jag sitter inte och bröstar upp mig så mycket eller sitter så bakåt egentligen ^^

Thorsson
0

Bild: Skippar gramanen och ridtäcket och travar lite, värmer upp lite här nu, men har ett skapligt steg iaf :)

Thorsson
0

Bild: Här har vi travat och försökt göra oss skapligt mjuka i kroppen, lyckades vi? Har ingen aning, kämpade för att hålla nerverna på rätt sida av skinnet ;) Men fint övertramp och bra skjut i bakbenen :)

Thorsson
0

Bild: Vi tar ledigt från arbetet och busar lite. Han kan galoppera fort!

Thorsson
0

Bild: Sträcker ut ordentligt! :)

Thorsson
0

Bild: Tar in honom och arbetar i galoppen, första gången han går såhär bra där. Dock rider jag med lite låg hand kanske

Thorsson
0

Bild: Lite arbete i galoppen igen,
OBS: motljus

Thorsson
0

Bild: Denna får avsluta dagen, båda är nöjda med insatsen och vi är svettiga, men mest han. Han fick springa av sig och arbetat duktigt så vi kramades lite innan jag satt av, slängde på han rådtäcket och gick med honom hem med Anna i sällskap :)

Fritt att kommentera nu då :)

[Zkold]
0

Jättefina bilder! Vilken fin häst du har!Skrattande

Thorsson
0

Tack så mycket! :)

L00ttz
0

man kan blilite låg i handen när man galoperar jag gör samma sak min häst tycker det e lättare då för då får han ett bättre stöd då jag måste leda hela tiden om jag galopperar å vol =)

Min Blogg:

http://loottzz.nu

"Never let the fear striking out, Keep you from playing that game"

Eve
0

Jättefin (:

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

Thorsson
0

#11. okey, då är det inte bara jag ^^
#12. Tack! :)

Ledin
0

jätte fina bilder :D

AusaBausa
0

Fin pålle o fina bilder!!!

Thorsson
0

#14-15. Tack så myckey :)

Hannybee
0

Det är ofta lättare för hästen att gå i form om man har lite lägre hand… Söt häst!

Thorsson
0

#17. Tack =)

KallaMigMimmi
0

Det är en så härlig känsla när galoppen entligen sitter där =) jag tyckte min häst fungerade bäst att arbeta med när han fått sträka ut sig i galoppen först. Va fint det ser ut!

//En främling är en vän du inte lärt känna än;)  kicka in på My place on WW

Thorsson
0

#19. Ja visst är det. :) Tack!

running
0

Snygg kuse härliga bilder må jag säga, hur går det för er ?

Thorsson
0

#21. Tack! Jodå, det går framåt. Just nu har jag en ryggskada, så kan inte rida. Men pollen är pigg och glad! :)

En longeringsbild från igår!

running
0

Vad tråkigt med en ryggskada … krya på dig och fortsätt jobba din söt nos lycka till

önskar jag från snöiga hälsingland

Thorsson
0

#23. Ja, men kan nog hoppa upp och skritta lite nu tror jag, värsta smärtan är över och tränar hos sjukgymnasten och ska röntgas på söndag. Tack så mycket! :)