Ridtravare iFokus

Ridtravare

Etikett15-ville-bara-skriva-av-mig
Läst 517 ggr
fabric
0

framgångar!

Jag är så himla lycklig just nu.. De senaste veckorna har verkligen varit jobbiga för mig. Ångest över att hästen aldrig blir bättre och att allting står still. Stallkompisarna är negativa och påverkar mig på ett dåligt sätt. Mycket om och men att ge upp och lämna tillbaka honom (har honom på prov fram till april).

Men nu! Min equiterapeut var hos oss i lördags och hon förstod inte varför jag var så nere (jag hade dagen innan fått höra av en stallkompis att han var olidligt stel, och antagligen skulle ha sjukt svårt att hitta en sadel som passade honom för att han har så konstig kroppstyp). I alla fall så tyckte equiterapeuten att jag inte skulle lyssna på alla, han hade tydligen blivit mycket bättre! :D Hon överöste oss med beröm! Han var dock fortfarande lite ansträngd i höger bog.

Sen den saken som gör mig mest lycklig är att vi kom fram till varför han gick så dåligt med ryttare på ryggen (han har en mycket fina steg i både skritt och trav utan ryttare).. Jag sitter tydligen för långt fram, eftersom jag inte har någon sadel glider jag fram hela tiden utan att jag tänker på det. Men då när jag flyttade bak ungefär 5 cm blev det en helt annan häst! Vilka steg :O Och man märkte på Wille att han tyckte det var mycket skönare, han började till och med höja sig en aning (höll dock på att falla av då).

Så.. Nu har jag fått skriva av mig lite.. Känns verkligen skönt att jag bara har två problem som återstår nu istället för 20 st. En fungerande sadel behövs och att spänningarna i bogen ska försvinna helt..

Dragonrebell
0

Grattis! Lycka till framöver!Skrattande

Scandi
0

Se där! Grattis! Kämpa på!

sus-sharon
0

se där ja!

du ska se att allt löser sig!

om du inte redan gör det; skriv träningsdagbok. en som du kan ta fram i stallet och läsa i.

hade jag inte haft den det första året med Sharon hade nog jag gett upp också.. men när man tittar i den så ser man vilka steg både hästen och en själv tagit, hur små och pluttiga de än kan tyckas vara.

Fortsätt kämpa på du bara!=)

medarbetare på djurskydd.ifokus

fabric
0

#1 & #2 tack så mycket :D
#3 tacktack! jag skriver faktiskt det varje dag :) tänkte sätta mig och läsa igenom den snart. men jag förstår att det är lättare att se ur ett större perspektiv när man har alla positiva saker nedskrivna!

fridak
0

vad roligt! låt inte andra dra ner dig bara, fråga dig istället vad de har för problem som måste hitta fel och klanka ner.

running
0

Lycka till och fortsätt se positivt de här bli bara bättre och bättre .

#5 de är sant med retro frågor kan man gaska uppsig själv

he he alla råd är goda

[Zkold]
0

Åh va roligt! Jag har också fått lära mig att inte lyssna på andra så mycket som man gör och man mår så mycket bättre själv av att inte bry sig. Hejja på!