Ridtravare iFokus

Ridtravare

Etikett: 02-godmorgon-godkväll-godnatt
Läst 510 ggr
fridak
0

OT. God Kväll 11 mars

Vad har ni sysselsatt er med idag då?
Jag själv borde pluggat, har varit inne och övat i synundersökningsrummen men tyvärr inte så mycket mer än så…

Hämtat pass till mig för en kort englandstripp i april/maj.

Har för ovanlighetens skull pratat en del i telefon, gillar inte alls att prata i telefon, så svårt när man inte ser den andre människan. Men jag har iaf pratat med min handledare för en framtida femveckors-praktik, försökt spy galla över en i stallet på ett snällt vis och pratat med rogers ägare.

Här händer det faktist en del på stallfronten, bla kommer tandläkaren Haglund och det var orsaken till ägarsamtalet, se så allt var ok.

samtalet till en i stallet var mest för att se om hon kunde ta en stalljour eftersom hon "missat" i februari och försöka få henne att lite smått inse att hon har för lite tid till sin häst och att han behöver bättre skötsel än han får. Nu mockas det varannan dag, rids extremt sällan och hovslagaren kommer var 4-5 månad. Ska prata vidare med henne imorgon, face to face, så då är det kanske lite lättare att säga rätt ut vad jag tycker.

Idag bestämdes det även att det blir hoppträning på söndag! Jag hoppade ju pålle uppsutten ovetandes att han aldrig hoppat med ryttare tidigare, men det var ett tag sedan. Men hindrena blir mindre och mindre och det går allt längre tid mellan hoppomgångarna så vi behöver träningar för att hålla det uppe och avancera från enkla 30cm-"hinder", kanske kan bli dubbla 30cm-skutt?^^

fridak
0

var kanske för sen med tråden eftersom ingen haft något att skriva:) uppdatering vad gäller stall-trubblet:

mötte personen i stallet, men hon hälsade inte. När jag sedan tog upp hovslagare så blev jag tillsagd att det var inte mitt problem och om jag skötte mitt och hon sitt så blir nog allt bra. Jag skulle inte bry mig om dem. Frågan är vart världen går åt om man ska sluta bry sig?

Tycker synd om hästen iaf som gått i två veckor med tappsko nu, fast de lär inte få tag på hovslagaren så stackarn lär får gå i knappa två månader till så.

alla andra i stallet tycker likadant som jag, att det är hemskt och det är nog rätt nöjda med att någon sagt ifrån, eller försökt förklara att det dem gör är fel. Så tråkigt bara att stallägaren inte sagt något till dem, för hon tycker likadant….