märkning på utrustning
det finns ju folk som sno utrusting för en ? har ni blivit av med nått ? har ni märkt er utrustning ?
jag har inte märkt något ännu. sen bor jag typ i skogen så jag hoppas att ingen kommer hit:S Stallägarna är typ alltid hemma också så jag känner mig ganska trygg:)

#1 ok .. då e det nog ingen fara men man vet ju aldrig :)
Jag har blivit av med grimskaft, täcken, vojlockar, schabrak, vantar, etc.etc…. =0( Dock bara i detta stallet jag har henne i nu, i de andra har det fungerat superbra!
I detta stallet är vi 13 hästar, blir kanske lättare att saker "försvinner" när man inte har så nära kontakt som när man är 3-5 hästar som det varit innan…
Även mat försvinner. Både kraft, havre och hö =0(
Funderar på att skaffa hänglås till mattunnorna, men höet är ju svårare att låsa in… Sakerna som försvunnit har varit märkta. Jag har sytt i små lappar som mamma hade till mina kläder när jag gick på dagis. (Hon tillverkade visst nååågra för många *s*) där mitt namn står… Det hjälper inte.
De nya sakerna har jag inte märkt, verkar ju inte finnas ngn anledning eftersom det inte hjälper iaf…
Aningen trist…

#3 det kan jag förstå man vill ju ha sina grejer för sig sj.. om man tänker på maten e den faktiskt dyr
Ja, särskilt höet & kraften.
Inte så skoj jul-nyår 2007-2008. Jag hade kollat att jag hade hö så det räckte över jul & nyår, så jag slapp fara iväg & hämta under helgerna. Det skulle räcka till ngn dag efter 20dag knut.
Kommer dit lillejulafton… VAR F…. är mitt hö…..???!
En liten, liten hög kvar som knappt räckte till den dagen!!!
Som tur var kunde jag låna lite hö av en annan i stallet eftersom ingen hade tid att lämna ut under julen, men i mellandagarna fick jag åka iväg.
Det var sååå tråkigt

#5 det kan jag förstå… kom upp till stallet en dag.. då hade mina höpåsar försvunnit.. han som ger de lunch hade vart där en timme innan ,, och det hade inte blåst iväg.. så det var nån som hade vart där uppe o snott då blir man inte glad o det e ju dyrt med
En fråga till någon som kanske vet? Täcker hemförsäkringen ifall någon gör inbrott i stallet? Alltså för min del som är inackorderad? Om mina sadlar o.s.v. bli stulna?