min häst har inte börat fälla än ?
jupiter har inte böjrat fälla än är det från häst till häst eller e det bara för att jag har gett han b-vitamin förtidigt ?

min häst fäller inte heller, eller något pytte i huvudet men inte annars. det är väldigt olika från individ till individ hur de fäller även om det styrs av solljuset. b-vitamin underlättar fällningen men gör inte att de fäller tidigare eller senare.

#1 tack för att du svarade då vet jag det :)

Min har inte heller börja fälla
min har börjat fälla i ansiktet och hon får B-vitamin.. men hon har inte börjat fälla på resten av kroppen ännu.. det har också mycket med solen att göra, när solen kommer och dom står och solar sig så börjar dom fälla:) det kommer snart ska du se!:)

#4 jodå d e säkert på g har ju inte vart det bästa vädret här i småland heller ^^
Amadues har inte heller börjat fälla även om han går på B-vitamin, men det kommer väl snart (längtar inte ><)
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

#6 kan förstår dig . jag längtar inte heller ^^

Vår har börjat fälla rätt så rejält och han får ingen B-vitamin alls. 
Pälssättningen och fällningen styrs ju till största delen av ljuset dvs när det börjar bli ljusare längre på dygnet så brukar det sätta igång men sen är det säkert individuella skillnader också.
Shiny fäller inte heller än… Men hon brukar vara ganska sen med det iofs.
Använde B-vitamin de första åren, men märker faktiskt ingen skillnad… Det kommer säkert =0)

Jag har en D-ponny (kallblodig tr./new forest) och hon har fällt ett bra tag nu. Mitt varmblod däremot håller hårt om sina stån!