Skulle du ha gjort?
När min dotter var nyfödd sålde jag min ponny eftersom jag inte hade ro att vara i stallet.
Men nu efter 1 år känner jag att jag vill ha en ponny igen.
Har råd men lite sämre med tid men hästen kommer att gå på ev lösdrift,, bra hyra mm.
Vad skulle ni ha gjort?
Så fort man ser en häst pirrar det till i kroppen eftersom jag så gärna vill, men en del säger att man är ego om man skaffar häst när man har barn eftersom att sina intressen måste komma sist.
Men hur är det då med dem som kan kombinera detta?
Är man nu ego som ens tänker tanken?
Har du barn och kan berätta lite?
Hoppas på några kloka svar.
Vill så gärna men vill inte att folk ska tro man missunnar sitt barn för man tar upp sitt intresse.
Kommer även få hjälp med hästen utav 2 av vännerna så jag bli inte helt ensam om detta.
Dem bli medryttare. Betalar även i månaden.
Jag har varken barn eller häst. Men jag tycker att det verkar som om du har tänkt igenom saken bra. Du har dessutom hjälp med hästen/ponnyn, så den blir ju inte "bortglömd" som jag kan se det. Klart att vi ska ta tillvara våra intressen tycker jag. Familj i all ära…men lite fritid måste vi väl ändå få ha? Bry dig inte om vad omgivningen kan tycka och tänka…huvudsaken är att du själv VET att så inte är fallet. Detta är mina tankar kring saken.
Jag hade skaffat hästen, speciellt om jag visste att vännerna hjälper till både ekonomisk och tidsmässigt.

Jag har häst och kommer få barn.
Min häst är till salu och kommer säljas vid den rätta ryttaren.
Jag hoppas på att jag kan komma upp på hästryggen så fort som möjligt. =)
Men kolla efter en medryttar häst först och se hur du orkar med det.

jag har visserligen själv inga barn och tycker verkligen inte att det är egoistiskt att skaffa sig häst "bara" för att man har barn.
däremot tycker jag inte att man ska skaffa en häst bara för att man har den ekonomiska möjligheten. jag tycker hästägandet är mer tid och jag tycker att det ska få ta tid.
jag tycker kanske att det vore bättre vid att börja t.ex. med ridlektioner eller medryttarhäst för att "komma tillbaka" igen, och så fundera på eget framöver istället när du har möjlighet att investera mer tid.
men det är som sagt min egen åsikt i saken och du bör gå efter eget huvud & hjärta.
medarbetare på djurskydd.ifokus
Hur gamla är dina barn? Tycker att det har en viss betydelse också. Själv har jag tre stycken (vuxna numera) men var utan häst under deras första år. Då de var 6, 8 och 10 år skaffade jag mig häst igen. Då hade alla tre provat på att rida lite och den äldsta och yngsta fastnade för hästar. Tyvärr blev den mer och mer stressigt då de under mellanstadietiden upp tills de själva fick körkort, hade andra aktiviteter inne i stan också. Det blev väldigt stressande med skjutsande då vi bor ute på landet en bit utanför stan. Tillslut orkade jag inte längre.
Idag har de tre hästar var själva så om jag har lust kan jag ta en tur med dem istället. Det känns mer lagom idagens läge. (Är inte så purung längre, tyvärr.
pappan till barnet kanske kan passa så du kan få lite egentid
Ja, Han har ju henne och sedan finns mormot morfar och farmor farfar.
Så ingen fara.
Har hittat en jätte fin plats åt hästen.
Men inte hittat häst ännu,
att får rida o pyssla med hästar o ha barn är som komma ut o ladda upp baterierna lite :) Så har du vänner som ställer upp o bra stallplats så varför inte? Eller så kan du se om nån annan vill ha lite hjälp med sin häst så kan du känna att du har tid för en med.