Fälla vinterpälsen?
Någon som har märkt om pållarna börjat fälla? Min har inte börjat än iaf.
Var i min kompis stall härom dagen och de va många hästar där som redan fällde rätt mycket.

det fäller efter ljuset, sen fäller ju olika hästar olika. roger har inte börjat fälla men två ponnyer i stallet har det.
Hästen har inte börjat fälla än, ingen i stallet har börjat. Hoppas det dröjer en-två månader till iaf, iskallt ute ju.
Många hästar i mitt stall har börjat fälla, men inte Millan. Förra året var hon inte färdigfälld förrän i Juni, hon börjar fälla jättesent! Någon som har tips på hur man får dem att fälla lite tidigare?
#3 Nu är det ju så kallt fortfarande. men är så jäkla trött på denna stora björnpäls så skulle vara skönt ifall det blir varmt snart iaf inom en månad…
I Juni? oj det var ju ganska sent… vet inte allt vad man kan göra för att de ska fälla tidigare faktiskt.

Min började igår ^^, Bara över natten började pälsen på halsen att lossna, lite halvchockerande.. Han är lite senare i år än vad han tidigare varit - men han har ju inte satt så mkt päls heller så.. Är väl bara att börja ge tillskott med B-vitamin o biotin nu då så att pälsen försvinner någongång ;)
Shiny fäller inte än.
Hon har värsta björnpälsen på vintern. Så himla mysigt att gossa in sig i!!! SÅ jag hoppas hon får behålla sin ett tag till =0)
Hon ser så rolig ut när hon fäller. De senaste åren har det blivit varmt så fort, så hon har tappat vinterpälsen, men sommarpälsen har inte hunnit komma fram, så hon har varit delvis nakenhäst!! hehe… lilla stumpan… *fniss*

Jepp, han har börjat lite smått men tror inte hans stallkompis islänningen har börjat ännu. 
mina små fäller sen en tid tillbaka för att underlätta ger jag b-vitamin. #3 ge lite vitamin du med det ska underlätta att dom fäller snabbare när de väl har börjat iaf, sen kan man ha lampa tänd övernatten. Har aldrig jag men ja det e ju ett knep :)
Min tjej har börjat fälla lite grann man ser det efter att man har borstat lite.. sticker upp ganska många hårstrån. men dom har väldigt mycket sol i sin vinterhage oxå hon älskar att stå i solen och gotta sig. men vem gör inte det? 

De tre stora varmblodstravarna fäller inte ett hårstrå, men både russet och shettisen hårar som bara den
Mina fäller för fullt. De får b-vitamin under fällningen.