Drömgården hittad!
Åh, jag och en kompis var och tittade på en gård idag. Ett hus ska hyras ut på gården. GUUUUD vad jag vill hyra det huset! Huset är 100 kvm med 3 rum och kök. Egen toalett med dusch och bastu. Egen bakgård som jag får hägna in för hunden. Finns även andra hundar på gården för Diesel att leka med. Katten kan fortsätta vara utekatt och hans kattlåda (om jag ens behöver någon) kan stå på altanen som har ett tak!
Gården har ett stall för 5 hästar, där det nu står fyra (vilket är perfekt för jag har ju bara en häst). I stallet får jag stå för 1000 kronor i månaden plus foder. På gården finns ett stort isolerat ridhus där det anordnas hoppträningar för Pether Markne, Peter Eriksson och John Hicki. Plus att gårdsägaren håller hoppträningar.
För huset vill de ha 3000 i månaden, kallt. Att värma det kostar ca 1500, så räkna med 4500. Sedan kostar hästmaten kanske 500 i månaden. Så räkna med 6000 i månaden i fasta kostnader.
DET ÄR JU PERFEKT!
Ska bara övertala pojkvännen att flytta ^^

Hoppas du lyckas övertala honom! =)
Å vad roligt
hoppas att ni kan flytta dit
Shit de lät som värsta drömmen! Lycka till Eve!
HAr nog lyckats övertala kompisen att flytta dit med mig (: Hon tyckte också att det är underbart, det är bara det att det är lite långt ut i ingenstans. Men jag tror att jag har lyckats intala henne att det faktiskt inte är så farligt, ca 20 min från där vi bor nu (:
Vi åker ut och kikar på det idag igen, med våra mammor (: Vi får väl se vad de säger.

Hehe, om kompisen ska flytta med vart gör du då av pojkvännen? 
Han får bo kvar där han bor (: Han vill nog ändå inte bo på en hästgård mitt ute i ingenstans i alla fall :P
Det har varit tal om att jag ska flytta ihop med kompisen hur länge som helst, så det kommer inte som en överraskning för honom.. Han tyckte det var en jättebra idé! :D

hihi okay! =) Så ni bor inte ihop idag då, du och pojkvännen?
Nej, vi gjorde innan. Men jag tyckte inte att det funkade.. Vi har bott ihop i ett år.
Nu har vi varit ute och kikat igen och kommit fram till att vi ska flytta ut dit (: Men vi ska vänta lite, så de kan fixa toaletten och lite sånt först. Kanske att vi flyttar in i brjan av Mars eller något (:
kul :) vad e det för värme i huset? hur väl isolerat är det? detta ska du kolla upp. Vi hyr hus o gösses olje o vanliga el-element vi har det inte varmare än 22 grader i vissa rum 20 våran elräkning var hög, så kolla nu upp hur det e kanske har fd hyrestgäster levt snålt o kallt därmed räknat lågt. Men det låter jätte kul iaf men för säkerhetens skull kolla upp detta ett tips :)
Ledin - De ska sätta in en värmeluftspump så det skulle bli billigare för oss (:

Eve - vart ligger det någonstans?
Majgården heter det. Trögds ryttarförening låg där innan (: Är det någonstans i närheten av dig? (:

Eve!! Det är ju bara 2 mil från mig!! :D
Hehe, okej :P Då kan ju du komma och rida i vårat ridhus! Så kan vi rida tsm :D
Jag har också ett drömställe, inte så perfekt som ditt men det är drömen för mig iaf…
Ett litet torp med lada och stalldel, massa mark till. Hyr det för 500:-/mån i kallhyra och det värms med ved (som jag hugger själv från markerna). Ligger 10 min från stan men mitt ute i skogen. Massa bra promenad/rid-områden/vägar där och om man går i riktning från stan så kan man gå nästan hur långt som helst utan att det slutar vara skog.
Medarbetare på westernridning.ifokus
Vad mysigt!
Idag har jag målat mitt rum.. Ska på med en andra omgång ikväll tänkte jag.
Åså var drömmen gått i krasch. Min kompis vill inte längre flytta
hon tycker sig känna av mögel och hon är känslig mot det
Ni kan itne ta dit nån mögelhund som söker av och kollar var det är mögel så ni kan åtgärda det?? Jag menar det är inte nyttigt för någon att bo i mögel, man kan bli mögelkänslig av att bo i det.. Kanske hyresvärden borde stå för det??
Grejen är den att min pojkvän var i huset och han är JÄTTEallergisk mot mögel, och han reagerar ingenting. Han kan inte ens vara i ett mögligt hus i fem minuter, men här är han utan problem i två timmar (har inte varit där längre själv heller), två gånger.
Att ta ut en mögelhund är svindyrt. 3700 kronor för att ara exakt. Sedan om man vill gå vidare med problemen om man nu har mögel så kostar varje labbprov 1800 kronor styck. Sen ska det saneras också.. Tror inte att hyresvärden vill betala det, så tjänar de ingenting på att hyra ut det. Då kan det lika gärna stå tomt. Fast man kan ju alltid fråga.
Jag håller på att bearbetar min pojkvän. Han tycker också att det är mysigt där ute. Hoppas att han vill flytta dit med mig (:
CT - ja, kanske det.. Vi får se.

#25 - Ta ut en fuktmätare, den visar iofs inte mögel men du får veta om det är fukt som tillslut kommer bli mögel.
säger som LinneaG :) vi köpte husvagn o lånade gratis en fuktmätare o kolla igenom den. Så tips är kolla där dom säljer husvagnar om o låna en fuktmätare :)
Eve - Hur går det med gården? Har du fått med din pojkvän på det? :)
Det har inte blivit något av det, tyvärr. Min pojkvän vill inte bo så långt ut på landet när han har jobbet här i Bålsta, vilket jag verkligen kan förstå.