Varmblodsto säljes
Fick en förfrågan av min f.d. chef om jag visste någon som ville ha en utav hans hästar. så jag tänkte att jag kunde göra en liten förfrågan här om någon var intresserad av henne.
Hon är 3 år, svartbrun e. Pershall Hanover u. Do Well ue: Crown Sweep.
Så hon är en välstammade liten dam som har haft lite otur i livet. hon har stått i träning sedan okt -07 men fick ganska omgående en hovbensfraktur på v.b. och blev ståendes i box i drygt 3 månader. Det gjorde att hon halkade efter rejält i träningen jämfört med de andra två-åringarna och nu har de gett upp, de hinner inte med henne. Hon har aldrig startat, kvalat eller ens gått premie.
Skulle tänka mig att hon är rätt billig…
Kollar inte på någon häst till mig själv, men blir lite nyfiken för andras skull.. Hur är hon huvudet? Stressad, lugn?
Hur pass allvarlig är frakturen, är det något som skulle påverka en framtida ridkarriär?
Jag har inte jättebra koll på henne, jag slutade jobba där innan hon blev frisk. Hon ska vara helt återställ, för jag vet att de har tränat henne. Tror att det är det långa uppehållet som ställt till det för hennes travkarriär.
Hon borde kunna fungara som ridhäst, men hon är inte inriden än. Hon var innan frakturen (hade henne som passhäst då) en glad och väldigt positiv tjej som verkade ha mkt motor, vi han köra henne i vagn en gång innan frakturen. Hon verkar vilja lära sig saker. Just nu är hon tyvärr ganska stressad, jag tar hand om henne och en till just nu och kastar bara ut dem på morgonen innan skolan och tar sen in dem igen på kvällen. Då har hon ju självklart bråttom in. Hon är ju väldigt ung och en andra chans kan ju aldrig skada.
Hon blev tyvärr ganska elak under boxvilan, men vem skulle inte bli det, nu är hon i allafall snäll, men lite stressad. Då vände hon rumpan till när man skulle ta henne i boxen. Tror att hon skulle behöva komma till ett lugnare ställe till någon som pysslar och tycker om henne, hon har blivit en sån häst som alltid kommer i sista hand…
Min egen kommer från samma tränare, han var väldigt snäll men stressad & rädd. Nu, 10 månader senare är det en helt annan häst, hur lugn som helst… Syrrans kille har lärt sig rida på honom… Vill inte heller smutskasta tränaren, för de tar verkligen jättebra hand om alla sina hästar, så hon är ju inte det minsta missskött… men nu ska de dra ner på antalet hästar oxå och satsa hårdade på de bra…
(bild på min gubbe!)

#2, Vad heter hon? Om hon stått hos RLJ är jag lite nyfiken, praktiserade där i typ, två dagar sen hände en olycka och jag hoppade på kryckor och så var den praktiktiden slut.
Hoppas det hittas ett bra hem åt henne :)