Tölt - film
Tänkte visa lite ridning från idag :)
Tölten är fortfarande passaktig, speciellt i videon. Den blev bättre under uteritten (mer uppvärmd, längre sträckor att jobba på, kanske därför) men det syns så klart inte :P Får försöka fixa nån som kan filma lite när vi blivit mer varma i klädernaoch är hemma. Eller jag iaf, väldigt svårt att hitta rätt balans. x) Tur att man har en instruktör som ger en bra tips, som ''naveln ska sitta i ryggraden!" xD
Ialla fall.. här kommer en film på lite väldigt passaktig tölt och en väldigt snabb uppvärmning i skritt. :) Skrittade väl en 7-10 minuter men det är ju inte nog för att värma upp musklerna helt, man ser även att tölten blir lite bättre på slutet. Även om han i skogen blandade in pass tills det blev stepping pace på nån sträcka, och trav på en annan, så när det väl var tölt var den riktigt mjuk och hea ryggen höjdes under mig! Skitkul att tölta bredvid en häst som galopperar.. xD
När han bara lärt sig galopphjälperna tar jag hem honom. :) Han har iaf fattat galopp i höger varv, några steg. :)
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Nähä.. tar det som att det ser så fördjävligt ut att ingen har nåt snällt att säga så man håller tyst istället..
Skulle tro att folk har så mycket att göra såhär i juletid att det inte är så många som är inne just nu.. Inget illa menat mot dig, skulle jag tro. Själv har jag jobbat som en galning i vweckan och har inte haft tid att gå in förrän nu..
Jag tycker ialf att det såg jättefint ut (:

Ser fint ut
Det är bra härligt att ha en häst som har extra gångarter!
Ser härligt ut=) han töltar väldigt bra där på slutet
//En främling är en vän du inte lärt känna än;) kicka in på My place on WW
Tackar! :D
#2 troligen, men att skriva sådär ger oftast en del svar iaf ;) Jag såg ju att folk läst!
såg jätte härligt ut:)

ser mysigt ut!
Tack! :D
Imorron ska lite isis-folk titta på den när vi rider ut.. undrar om de sågar honom totalt.. xD Och om han har lika mycket passtakt som senast.. han lär ju bli pigg av att se de andra.. :/
Men men, han e fin, med eller utan pass :P ^^

Det går framåt Zab!
Japp jag har också hittat hit nu hehe men hemma kommar alltid vara shetlandsponny.ifokus

Ser härligt ut! =)
Wow… är varmblod bra på å tölta?? Kan man lära sitt varmblod å tölta?? Det är det enda jag saknar från när jag red islänning (saknar inte riktigt deras tjurighet men just tölten saknar jag)…
Medarbetare på westernridning.ifokus

Håller med det ser mysigt ut, längtar själv ut i skogen med min pålle men just nu sitter jag i skolan och har tråkigt 
#11 En del varmblod kan tölta :) De används i passgångslöp istället för trav i andra länder, och de hästar som har pass i sig har också ofta tölt. Den är passaktig men blir bättre! Idag hade han riktigt fin, fyrtaktig tölt! (lyssnade på takten nr jag red)
Det jag saknar mest med islänningar är storleken.. jag gillar att ha lite lagom höjd på hästen (crow är 150 ca, lagom) Annars gillar jag isisar också.
#13 Njae, jag gillar inte riktigt att dom är så små, jag gjorde det förr eftersom jag är kort själv. Men mitt gamla varmblod är lagom 155cm =) Precis perfekt till mig som bara är 157cm =)
Medarbetare på westernridning.ifokus