Ville bara dela min glädje :)
Eli har ju varit skadad o två omgångar sedan jag köpte honom, trodde att han var på väg att bli det en tredje gång men det blev inget med det. Har haft honon i lite mer än ett år och han är riden sedan våren 07(men påbörjades vintern 06). Ett tag kändes det väldigt hopplöst jag grät nästan efter varje ridtur.. men som tur är så verkar min otur äntligen ha vänt! var med på en bomträning för ngn månad sedan där eli var riktigt jävlig och bockade och hade sig hela hela tiden + sparkade bakut, tränaren sa att eli verkligen var en svår häst och att jag borde nog ta all hjälp med träning jag kunde få + att jag var tvungen att sätta honom på plats och visa vem som bestämer.
Såå det har jag försökt att göra nu sedan dess och det har blivit bättre och bättre men det har ändå kännts som det har varit ngn del som saknats men den delen verkar ha kommit på plats under den veckan jag var på semester! Hade en tjej som red honom då nästan varje dag + att hon var med på samma bomträning där tränaren tyckte att eli blivit mkt bättre och var duktig. Så när jag ridit han nu när jag kom hem känns det som om alla bittar nästan fallit på plats!! Han har nästan blivit av med den hemska passgången
och han kommer i balans bättre och gåri i ren trav, vi kan äntligen galoppera!!! Det har jag inte kunnat göra nästan under hela tiden då han har blivit skadad varenda gång vi har kommit fram till att börja med den. Höger sitter kanon mern vänster tycker han är jobbigare. Den är underbar mjuk o fin :) Det som är absolut bästa är att han har ändrat inställning, han tycker det är roligt och vi samarbeterar för första gången! Innan har han tjaffsat emot allt jag har försökt att göra.. Han går även mer och mer i form och jag har börjat med skänkelvikning, öppna + sluta + att bättre på voltarbetet.
Jag är så glad!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! var bara tvungen att berätta!:D Så alla ni som kännt lika dant som mig innan, det finns hopp!

Va kul för er:D

tack :) nu har vi tränat upp vänster så nu sitter den men nu vill/kan han inte höger galopp blir bara vänster hur jag än gör…:S några tips?

det här var vad min tränare sa åt mig att göra. först skulle jag testa att göra en kraftig galoppfattning med h skänkel långt fram och v långt bak, men då fattade roger vänster.
Så nästa steg var hålla honom mkt inåtställd och ta bak ytterskänkel och fatta för den, men roger fattade fortfarande vänster, troligtvis för att jag inte klarade av att hålla honom inåtställd utan han rakställde sig i fattningen och tog vänster som var enklare.
sista var att hålla honom utåtställd och ta fram innerskänkel och fatta för den. Här lyckades vi!:)
Roger skjuter ut högerbogen och det är där problemet sitter. Så det har blivit lättare och lättare nu när jag fått hjälp av tränare med att peta in bogen. Vi har bara testat på galoppen en gång, och resten har varit skritt- och travarbete som stärkt honom och gjort honom mer liksidig.
han har itne vart ridhäst så länge om jag fattar det hela rätt samt vart skadad. Men han orkar att hålla kvar galoppen för det kan ju vara så att han helt enklet inte orkar. #3 gav dig bra tips där :) jag ger ett rid på stor volt o fatta galopp men då måste han orka detta med :) Jätte kul att det går bra för er och att ni nu sammarbetar :) lycka till

#3 tack, jag ska prova de olika! :)
#4 han har bara stått i en hage innan jag fick honom och blivit riden sporadiskt. Galoppen orkar han faktiskt hålla rätt så länge. Har provat på stor volt men det blir bara vänster.. får prova ikv på träningen de olika tipsen.. hoppas de går bra..blir så nervös för att jag ska göra bort mig när det är fler med..:S