Intresse för en ridtravare?
Jag vill undersöka lite hur stort intresset är för att köpa en ridtravare.
Vi har möjligt en kille som kommer att bli till salu. Men det är otroligt viktigt att han kommer till ett bra hem!!
Han är i bra storlek, 160-165cm ganska grov kan gå i form, galopp skänkel mm. Snäll och trevlig på alla sätt och vis, men kan vara lite busig att rida ibland.
Just nu vill jag bara se om det finns något intresse för en kille som han. Så om ni vet någon som är intresserad kan ni ju skriva här eller höra av er med ett PM. så kan ni få mera info om honom.
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus
En bild kanske kan hjälpa (:
Annard hade vi tänkt oss en ridtravare i 150-160cm höjden, så vi hade nog arit intresserade när boxen är byggd och ekonomin lite stadigare. :)
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
#1 Bild är nog inte så relevant just nu, ville ju bara se om intresset finns, Bild kan ju naturligt vis fås om det finns ett intresse.
#2 Men det där låter ju intressant, vi har inte tänkt sälja honom riktigt ännu iaf. Vi kan ju hålla kontakten så får vi se vad det kan leda till.
Han är en bra ridhäst för onda ryggar, har lät för att galopera och öser inte iväg i travar trav, då han alltid är riden i form. Däremot när man kör kan ha ju trava trava…
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus
Då hänger det ju på var han finns, vad han kostar och så framför allt personkemin. :)
Vi har stora boxar (16kvm har jag för mig på de två vi har) lite peciella då de är öppna med två rejäla ekbjälkar istället för vägg; hästarna kan klia varandra över och emellan och ser varandra även när de ligger ner. Skule de bråka kan de lätt flytta sig utom räckhåll. Men det är ju inta alla människor som känner sig bekväma med den lösningen. Sen har vi relativt stora, kuperade hagar och mycket utevistelse, fri tillgång på någon form av grovfoder och i övrigt ett väldigt enkelt, oflashigt stall, utan moderniteter.. 
Men som sagt, det gäller inte riktigt nu, tror att han lagt planerna på hyllan över vintern minst iaf. Men du kan ju höra av dig när det blir aktuellt att sälja, så kan jag höra av mig när han börjar fundera på at köpa igen :)
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.