Ridtravare iFokus

Ridtravare

Etikett01-allmänt-om-ridtravare
Läst 982 ggr
Star
0

ont i bakknäna

Mitt 18 åriga varmblodssto har ont i båda bakknäna men framförallt i höger bakknä. Har hört och läst att det är vanligt hos travare men är det någon som egentligen vet vad som är felet eller har erfarenhet utav denna typen av problem? Hon haltar ingenting men sparkar om man tar vid bakknäna.

Wilma03
0

Det har aldrig jag hört att det skulle vara vanligt på travare..
Men hon är ju ingen ungdom längre så förslitningar skulle väl inte vara helt omöjligt…?

sus-sharon
0

föregående talare har def. en poäng..

men har du haft ut veterinär att titta på henne? om hon sparkar bara för att du försöker ta i henne låter det som ngt rejält.. kanske inflammatoriskt också? ta kontakt med vet. så fort som möjligt, tycker jag.

medarbetare på djurskydd.ifokus

Star
0

vet. ska komma ut o kolla på henne

TildaH
0

Min förra häst fick (kanske) problem m bakknäna innan han avlivades (blev 23). Sista veckan började han gå runt i cirklar o hugga sig i bakbenen, han varken ömmade eller haltade men det syntes att något störde honom, kollade aldrig upp det då han ändå var inbokad för avlivning av andra skäl.

Har hon plötsligt blivit öm eller har det alltid varit tänkte så att hon bara inte är överkänslig att bli petad, har du testat att känna "hårt" inte stryka, ibland retar det dom. Hoppas vet. hittar eventuellt fel, eller kanske det måste röntgas?

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

Star
0

Alltså grejjen e det att efter ridning så bryr hon sig inte alls, och det är så har hon lite ont på kanske ett sår eller så, så blir hon väldigt surig om man petar. SÅ hon är ganska så känslig…

Nitro
0

Problem med bakknäna är inte alls ovanligt på travare. Är det inte framknäna så är det bakknäna. Prova att använda mycket liniment osv.