Ridtravare iFokus

Ridtravare

Etikett02-godmorgon-godkväll-godnatt
Läst 734 ggr
[Zkold]
0

God dag 15 Oktober

Hejsan! Idag gick jag upp tidigt för jag inte kunde sova, sen skola fram till halv tre. Ska snart cykla iväg till stallet i regnet.
Älgjakten är ju igång så de blir en skrittrunda längs med vägen i stället, ska åka till ridhuset i helgen antagligen. I måndags lastade vi hästarna för att åka iväg och träna. Det var en upplevelse för pållen… de som hade varit där innan hade nämligen glömt ta bort hindrerna och Viking har aldrig varken sett ett hinder eller en paddock i hela sitt liv så det var något nytt. Nåja vi höll inte till vid hindrerna utan tränade på annat.

Va har ni gjort idag eller vad händer senare idag?

fridak
0

god kväll!

jag gick upp rätt tidigt idag, vaknade innan klockan ringde men gick inte upp förrän den ringde. var i skolan i 1,5 timma, handlade lite på vägen hem.
var hemma ett tag och tog sedan moppen till stallet för båda bilarna var borta då.
glömde bort att äta lunch och trodde att träningen började en timma tidigare än vad den gjorde.
 pålle vägrade gå in, blev jagad med långpisk och tillslut kunde jag med hjälp av en till i stallet fånga in honom med lina.
pålle var i princip redan uppvärmd och svettig innan vi kom till stallet men han fick svalna av med middagshöet i boxen.
vi skulle värma upp inför träningen med lite skritt och trav längs åkern men vi kunde knappt ta oss till åkern för det fanns någon livsfarlig planka vid grannstallet. men efter en massa fram-och-tillbaka-spring och volter på volter på volter så kom vi förbi plankan:)
den var inte lika farlig när vi skulle förbi den på väg mot stallet, fast titta noggrant var man ju tvungen till för den kunde faktist hugga efter haserna!
träningen gick bra iaf, det är så kul att träna från noll och ingenting för då märker man de stora framstegen! att söka sig framåt-nedåt och börja använda bakbenen i skritten var hur lätt som helst idag trots att det var pest och pina sist.

pålle blev rejält svettig och fick en lång avskrittning och släpptes ut med fleecefodrat regntäcke med halvhals. sen var det bara att moppa hem och självklart började det regna då…..

Primee
0

God kväll!

Veterinärbesök på jobbet idag - rätt roande faktiskt ;-) De pållarna som är opererade ser det väldigt bra ut på :D Däremot hade vi en häst som blev total bedövad o var fortfarande halt..mysko häst - troligen så vet han om att de pratat om att sälja honom ;-P En av mina gullpluttar åkte iväg idag oxå… De har "bytt" honom med travskolan o vi fick ett halt sto istället - hög som ett hus av hopphästmodell ^^,

Har sedan suttit på bilskolan o 2 timmar o haft teori - precis så man vill avsluta en lång dag…blir såå trött utav det!

Shira90
0

Hejsan allihopa!

#2 Men körteori är det roligaste som finnsFlört Hahha nee de är verkligen kiligt jag håller med till 100%

Var vaken till 3 i nattFörvånad och pluggade, och kan ju säga att jag inte ens är trött, förmodligen övertrött efter 3 timmars sömn.

>< Geografiprov><

Hade jag imorse, ett jobbigt sånt också… om geologi, stenar, mineraler och jorden

Red boyen igår och wee vad det gick braSkrattande Han fattade galopp när jag gav skänklen igår, de har han inte gjort innan, han galopperade efter ett hinder, inte gjort innan heller och sen så galopperade han på volten, har han inte ens gjort med förra ägaren, så är så stolt över han just nu!!!

Just de ja, nyheter, Boyen och jag ska träna för tränare nästa vecka, och förmodligen debutera i en LD:1 2 novemberTyst

~Medarbetare på ridtravare.ifokus~

[Zkold]
0

#3 Grattis du verkar ha kommit igång regält med träningen med Boyen:D