Ridtravare iFokus

Ridtravare

Etikett05-utrustning
Läst 1162 ggr
[Zkold]
0

Täckeskvalité?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Haha ja de kan man ju fråga sig… såhär ser i alla fall regntäcket ut ifrån ÖB, han har haft det i tre veckor typ…
Haha å jag som jobbar på ÖB, jag gör verkligen reklam för mitt jobb haha…

[Zkold]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så nytt täcke å ny grimma fick han idag.. han har ju litet huvud så grimman han fick innan har han ju bara slängt av sig hela tiden.. så nu gäller de att köpa Cobsaker..
Även tränset är för stort fått göra hur mycket nya hål i den som hälst så de blir nog nästa inköp om någon månad..

fridak
0

täcket liknar mitt börjes himalaya som jag köpte till roger, fast han hade en enorm reva längs hela sidan istället och sen en massa smårevor överallt.
en annan häst i stallet har ett täcke från haglunds som är mer sönder än helt men de andra hästarnas haglundstäcken har hållt lite bättre.

fördelen med att köpa billigt är att det är mer okej om de går sönder än ett dyrt täcke.

jag ska till gekås på lördag och köpa en massa hästprylar, två el tre täcken till mig sen har jag stallbeställningar på tre täcken.

roger har också cob i sina prylar trots att han inte har så litet huvud…fast en travare i stallet är värre, hon har mestadels ponny i grimma och träns och 125 i täcken…

[Zkold]
0

# Jag ska till Gekås på torsdag:) hoppas dom har träns!! är där varje år men kommer inte ihåg hur stort utbudet var:/ kommer ihåg att hästsalvan där var skitbillig där i alla fall.
Jag köpte 145 till Viking i täcke nu men han behöver nog fan ännu mindre ändå:/ han e så knepig med storlekar tycker jag haha!

fridak
0

#3 roger har 135, kanske viking kan ha också? gekås nu på torsdag? i övermorgon? då måste du rapportera hur det var med hästpryttlar! vad jag vet så finns det det mesta där, förutom ridskor och stövlar och sadlar. jag ska ev. köpa träns där också, bett behöver jag också för det jag rider på nu är för långt…

hur stor är viking?

[Zkold]
0

Det skulle nog han också behöva.. Han mättes aldrig hos den förra ägaren men mellan 155-160 är han i manken i alla fall.
Ja våran klass annordnar en resa för alla Handels elever på skolan. Ska bli roligt! Behöver också bett haha!! ska kolla igenom noggrant på deras saker så kan jag rapportera dig sen ;)

fridak
0

#5 vad går du på för skola? enligt din pres. så bor du ju i närheten av mig men stagg som är en skola med handels verkar inte vara ullaredstypen….

Eve
0

Var glada att ni har så små storlkar på hästar… Jag har ett himla arbete med att hitta sotrlekar till Millan som behöver 165 i täcken. Inte alla täcken som har så stora storlekar. Grimmor i storlek full går inte över öronen, så X-full är det som gäller.. inte heller det enklaste att hitta.

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

fridak
0

#7 men du kanske kan hitta billiga täcken i "udda-storlek-lådor";)

135 och 145 verkar var och varannan ha…

[Zkold]
0

#7 men shit! 165?:O mamma råkade köpa fel till viking så han fick 155 å den var som en klänning på honom. Hur hög är Millan?
Hon ser väldigt maffig och musklig ut i alla fall;) me like.

[Zkold]
0

#6 Är ifån Nybro så går på Åkrahäll, ville vara "anonym" ett tag så det står kvar att jag är ifrån Kalmar. Avslöjade det i inlägget "presentation om oss" här på ridtravare.ifokus :)

fridak
0

#10 ok, nybro ligger ju väldigt nära kalmar så det är nästan samma sak…:)

Eve
0

#9 - Millan är 175 hög (:

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

Ledin
0

#9 har du en jätte häst :P oj jag var glad att min dam drog 155 i täcken :) hon var 165 men rätt lång rygg o så vill jag inte ha för kort täcke det e så fult ser snålt ut med ;).

#5 du är säkert i Ullared idag emn jag vill bara säga att det finns fina täcken där + mycket mycket mer. Bra tips är alla vitaminer å sånt mycket billigare o samma märken. (köpt 3 dunkar b-vitamin o andra mineraller där)

fridak
0

zkold! Hur var det i ullared? hittade du något kul på gekås? har du bilder?:D

Ledin
0

undrar samma här #14. Jag var nere rätt nyligen men var ute efter mera kläder till barnen, men visst köpte jag nya ridbyxor,skjorta (western stuk på) strumpor,tröja o grimmor + vitaminer o lite leniment :) skjortan var skit snygg så den har jag till jeans. Köpte även ridbyxor till döttrarna i strumpor det e så himmla billigt o ibland har dom fina märkekläder om man vill skryta lite det e inget för mig då jag har eget stall o rider endast i skogen :P inte en kotte som ser mig hehe men ni andra som rider lite mera kan fynda på den fronten :)