Ridtravare iFokus

Ridtravare

Etikett01-allmänt-om-ridtravare
Läst 8747 ggr
gruneba
0

töltande travare

Hejsan,

har ett varmblodssto som kan tölta. Har läst lite grann på denna sida om töltravare och tänkte fråga om någon har intresse att byta ut erfarenheter.

zemlathebunny
0

Jag rider och sköter en häst som är en ridtravare. Jag rider henne mest i snabb trav och ibland börjar hon galoppera och då låter jag henne. Ibland innan hon börjar trava snabbt kan hon tölta.

gruneba
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan, tack för svaret. Har du lust en maila en bild av hästen? Nedanstående mitt sto plus föl.

Mvh Jürgen

iMois04
0

1# du har väll sagt i en tråd att hon trycker ner kotan i marken så det börjar blöda, och därför så rider du bara henne i skritt?

zemlathebunny
0

Nej det har jag inte sagt? Jag har sagt att hon trampar ner kotan i marken när hon travar riktigt snabbt men så snabbt rider inte vi så nej de har jag inte sagt. Vilken mail? #2

iMois04
0

"Jag rider henne mest i snabb trav"  varför skrev du detta då?

zemlathebunny
0

Snabb trav ja men inte lika snabbt som när hon trampar ner. Läs #4 ordentligt #5

Zabbio
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#0 Jag rider inte så mycket längre (läs ''inte alls'' typ..) men vill du snacka tölt-travare får du gärna skicka ett PM :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Lella 2
1

Rider aktivt tölt, eller har nu lagt tölten på hyllan för att jobba på flat walk. Vi töltar i alla tempon, former och utseenden. Sjukt häftigt att kunna glida fram över marken och höra hovarna taktfasta trummande 😍

Gia91an
0

Har ridit två travare med fantastisk tölt! Bara flyta fram är så sjukt underbart. Det ironiska är att travarnas tölt varit bekvämare än de islänningar jag ridit! Och lättare att få till!

Elinmatsdotter
0

har länge misstänkt att min travare kan tölta. hon går gärna i "töltich" med ovana ryttare och barn det lilla sötnötet🤗. hon har bara amerikansk stam och är väldigt töltvänlig i kroppsformen. i dag satt min gamla kolega från islandshästvärlden upp på henne och hästen gick klockren tölt som var jämn o fin samt lättväxlad och hon var ochså helt fachinerad . jag e fortfarande helt euroforisk😍

CelsiusT
0

Jag hade en töltande vbl-travare förut. Stog då i ett turridningsstall med isisar. Följde ofta med ut på tur med min travare och alltså folk blev såå häpna när jag töltande med vbl.

Medarbetare på westernridning.ifokus