Hästporträtt :)
Hejsan!
Jag tecknar djurporträtt och säljer gärna lite också. Jag tänkte marknadsföra mig lite här, och hoppas att det inte är emot reglerna - jag kunde faktiskt inte hitta sajtreglerna när jag letade..
Jag lägger ner mycket arbete på bilder och porträtt och jag tar betalt för den tiden och materialet. Ett djurporträtt i blyerts kostar 1000kr + frakt (60kr). Det är då ungefärligt A3 format på vitt papper. Jag kan även arbeta på svart papper med pastell, vilket kan lämpa sig för ljusa hästar.
Jag behöver ett bra och tydligt foto som visar hästen så som ni vill se den på bilden. Även om jag kan göra små förändringar - kanske vända ett öra om ett är bakåtvikt eller ta bort en nummerlapp från tränset, så kan jag inte ändra hela uttrycket på en häst jag inte känner.
Ljus och skugga är viktigt, viss oskärpa kan jag arbeta mig igenom. Men desto bättre foto, desto bättre porträtt är tumregeln.
Jag tecknar bilden innan betalning och skickar en digital kopia för godkännande. Vill ni inte köpa bilden så är det då fortfarande möjligt att låta bli. Ni får inte heller använda den digitala kopian på blogg, hemsida eller liknande. Om ni däremot vill köpa porträttet och anser er nöjd med det, så skickas det när jag fått betalning. Ni får då även använda er av den digitala kopian på ex. hemsidor. Jag förbehåller mig rätten att lägga upp bilden på mina egna sidor och använda den i min portfolio - men självklart kan jag vänta med det om det är en gåva till någon som kan råka få syn på den för tidigt :)
Eftersom jag inte går med vinst - de kronor jag drar in på ett år underskrider vida priset för material etc - så har jag inte företag och F-skattesedel utan går som hobbyverksamhet.
Jag har en sida på facebook där några fler bilder syns.
https://www.facebook.com/groups/507264659379881/
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Wow, så himla duktig du är! Jag är grymt imponerad! 👍
Min blogg: Fibroflicka med myalgisk encefalomyelit.
Kan man få paketpris om man vill ha mer än en häst avritad? :)
Jösses vad fint :)
||My Love For Animals Is Immortal||
Otroligt vackert tecknat!
Tack :)
#3 Någon hundralapp kan jag kanske dra av, men det tar mig runt 10-15 timmar per porträtt + material oavsett hur många du beställer ;)
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.