Ridtravare iFokus

Ridtravare

Etikett: 01-allmänt-om-ridtravare
Läst 1075 ggr
CelsiusT
0

Standardbred eller trotter?

Jag sitter och kikar lite på hästar och hittar uttrycken standardbred och trotter när jag läser om hästar på engelska. Nu undrar jag vad är egentligen en Standardbred och vad är en Trotter? Vad är skillnaden och vad är det man skulle kalla våra svenska "varmblods travare" om man pratar om dom på engelska?

Medarbetare på westernridning.ifokus

CelsiusT
0

Ingen som har koll på det här med standardbred vs trotter?

emeliekarlssoonn
0

När jag hashtagar på instagram använder jag mig utav standardbred just för att trotter inte låter lika flashigt haha ;) Det är ju mycket möjligt att man inte har samma ord inom den amerikanska ordboken som den brittiska. Det skiljer sig ju lite ibland. :)

CelsiusT
0

#2 Har du någon aning om vad någon av dom ordböckerna säger? Vet inte riktigt om det varit amerikansk eller brittisk engelska jag läst heller, så kan ju vara däri det skiljer sig.

Zabbio
0

I USA är passlöp vanligare än travlöp. Min gissning är att standardbred är det normala namnet, sen ibland skriver de trotter för att visa att det är en häst tränad för travlöp.

Jag har för mig att trotters säljer bättre som dressyr/engelskt hästar efter  karriären än passgångare eftersom inte alla ryttare vill ha extra gångarter.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Zabbio
0

Jag kallar min Standardbred. Nu är han iofs passlöpare också ;)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.