Ryttareliten
Detta kanske kan intressera någon här. 😃
"Svensk dokumentärserie från 2014. Välkommen in i en tidigare sluten värld. En värld där hästar kan kosta uppåt 40 miljoner, ibland mer, och där ryttarna får vara beredda att offra något på sin väg mot toppen. En värld där män och kvinnor tävlar på lika villkor, där äkta par balanserar familjeliv med att vara varandras största stöd och samtidigt sina värsta rivaler. I den här världen kan minsta lilla detalj vara skillnaden mellan framgång och ett misslyckande. Möt de gifta paren Lisen och Peder, Charlotte och Rasmus samt brödraparet Daniel och Alexander och få en unik inblick i vad som krävs för att nå toppen och bli en del av ryttareliten." källa tv.nu
Imorgon i SVT 1 kl 20.00
Detta ska jag allt se på!!.. :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Superbra tips! Ska oxå titta på detta 🙂 Kollade på svtplay.se och där finns tre klipp ifrån programmet, så kan man kolla lite vad det kommer att innehålla. 😃
Spinner väll lite vidare - vad tyckte ni om programmet? :)
Personligen så kan jag ju tycka att Charlottes betéende mot familjen kanske inte var den bästa. Jag förstår tävlingsnerver men att snäsa åt sin man/tränare och be sin pappa om ditt och datt som ett barn. Njae, jag fick inget jättebra intryck av henne först.
Familjen Zettermans familjeintriger var ingenting jag välkomnade heller. Det ska visserligen vara "bakom kulisserna" "en sluten värld" osv men vissa saker bör man inte gå ut med. Nu hade ju Roine sett programmet och gett sitt godkännande men tycker ändå inte att det är okej.
På plussidan ligger ju helt klart Lisen och Peders underbara jargong och lättsamhet mot varandra! Dom verkar båda vara jordnära och oerhört enkla som människor - jag gillar det skarpt. Dom visar att dom inte är mer än människor dom heller :)
Håller med dej, gillar Lisen och Peder något enormt. Dom känns som jordnära och glada människor. Just inställningen som Lisen sa att trots att dom är "rivaler" låter dom inget sånt komma emellan. Låter snarare som att dom bara lär och drar kunskap från varandra. Hur som helst så gillar jag dom skarpt, tycker även att Lisen är en otroligt duktig ryttare.
Charlotte verkar som en trevlig tjej men gillar inte heller hennes inställning, liksom "pappa betalar" stilen hon har. Dock är hon också en otroligt duktig ryttare och det får hon credd för :)
Det känns som att det är väldigt spänt mellan Charlotte och Rasmus hela tiden. Sen tycker jag över lag att Charlotte verkar som en bortskämd snorunge nästan. Hon beter sig lite så, t.ex. på första avsnittet när hon absolut skulle ha ett armband av sin pappa. Jag blir dock väldigt inspirerar av Lisen och Peder, att dom orkar och hinner med att vara mamma/pappa samtidigt som dom är på stora tävlingar.. 😎