Helt förtvivlad.
Fick just se att min förra medryttarhäst är ute för försäljning. När han såldes blev jag förkrossad och jag hade precis vant mig liksom. Men nu är han ute igen. Och det är ju liksom "MIN" häst. Vill så gärna köpa honom så han får det bra. (vilket han inte fått hos denna ägaren) Men vet inte om jag kan faktiskt.
Det är liksom min själsfrände. Utan motstycke. Jag red in honom och han var alltid där. Plus att hon säljer honom för 7 gånger priset hon köpte honom för TROTS gaffelbandsskador på båda bakbenen. Vilket hon inte verkar tagit med i beräkningarna alls. Han har alltid sett välmusklad och lätt att få i form då jag tränat honom som en tok med det. Men nu så ser han ut som en hjort.
Är bara så ledsen!😭
Vad ligger priset på då? inte kan man sälja en föredetta travare med gaffelbandskador för mycket, låter ju galet.
Skriver hon/han om i annonsen någonting om hans förra skador? det måste man skriva isåfall.
http://emmaskaninselar.blogg.se/
Hon skrev inte om skadorna, och priset låg på 15000… :/
Försökte köpa honom men hon hade hittat någon att ha honom hos på foder! Ska försöka nästa gång han kommer ut på annons, för det tror jag att han kommer att göra igen! :( Han SKA bli min! Någon dag.
15 tusen helt galet pris, man kan få en ung helt frisk travare som inte äns är startad för 5000. Om hon inte berättar om skadorna är det stor risk att dem rivs upp igen om han blir överansträngd eller börjar hoppa.
3# jo jag vet, det är därför jag var så ledsen. Det är helt uppåt väggarna och jag kan inte göra någonting för honom just nu. Men som sagt så ska jag bevaka honom och försöka köpa honom nästa gång han blir till salu.
Sen så skrev hon även i annonsen att han bara kan skritt och trav under ryttare. Vilket inte stämmer alls. Han kan galopp från stillastående, det har vi nämligen tränat på. Och han kunde massa dressyr när han såldes, och nu… nej…
Det beror ju också på om man kan rida hästen så i galopp kan man inte det så fattar dem inte galopp heller, men kanske också en förklaring till skadan att hon skriver det istället för skadan.
5# Jag hängde inte riktigt med där. Men jag tror snarare att det beror på att hon inte kan faktiskt… :/ i kombination med att hans muskler försvunnit så det är nog svårare för honom nu.
Usch vad tråkigt.. Hatar när hästar får vandra vidare bland ägare. :/ Och 15 000 är ju ett löjligt pris! Det känns ju lite som hon kanske försöker lura när hon sätter det priset och inget om skadan. Hoppas han kommer ut igen så du kan köpa han.
Besök gärna min blogg!
Ja det känns jättejobbigt! Men jag håller hoppet uppe. Jag får hoppas att den fodervärden han får nu är en bra människa. Som INTE har travdrömmar. För det är när han travtränas som benen inte håller. Inte mer än så att göra! Jo visst är det ett löjligt pris. Och om jag köper honom kommer jag inte betala det priset heller. Men ja… Hon vet att jag finns nu och jag hoppas att nästa gång hon vill sälja så kommer hon till mig!
Men hade hon annonserat hästen som travhäst eller ridhäst? Hade jag varit dig så hade jag kontaktat nya ägaren och informerat om skadan han har. Inte för att vara jävlig utan för hästens skull, så den nya ryttaren kan arbeta honom med vetskap om den skada han har, så det slipper bli värre.
Som ridhuset antar jag… Men det stod å andra sidan inget om att inte kunna Travträna honom… Jo får jag reda på vem fodervärden är så ska jag kontakta denne!