Ridtravare iFokus

Ridtravare

Etikett: 01-allmänt-om-ridtravare
Läst 733 ggr
sarahansen
1

Ny här på sajten!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är då ny här men tycker redan sidan är riktigt bra! Mycket tips och glada toner som piggar upp en 🙂Vet inte hur det fungerar riktigt här på sajten med inlägg och så men kände att jag ville skriva av mig lite.

Jag kan ju kort presentera mig och min häst till att börja med.

Jag heter Sara och håller på att omskola mig själv från travet till ridning. Jag är uppväxt med travhästar och har själv både kört och ridit lopp. Jag hade tills för några månader sedan aldrig i hela mitt liv suttit på en ridhäst eller ens ridit "normalt" förutom montésits. Jag är självlärd genom att ha studerat andra som ridit från sidan och läst mycket tips med mera.

Min häst som jag har, heter Ready Set Go och är en sexårig hingst. Han är egenuppfödd, som jag var med och drog ut honom när han föddes. Vi i familjen har haft både hans mormor och mamma. Jag har både kört och ridit in honom. Han tävlar fortfarande på travbanan och tanken är att han i framtiden när han slutat tävla ska bli min ridhäst på heltid. Han och jag försöker tillsammans lära oss så mycket som möjligt om ridning. Båda tycker verkligen att allt är superkul då det är något vi aldrig varit med om tidigare.

Idag startade min prins och slutade på en 4.e plats! Han har nu på sina nio starter, blivit placerad i alla sina felfria lopp, dvs i sex av nio och sprungit in 75 000 kr. Ganska bra för en häst som för några år sedan nosade på hästhimlens port pga svåra skador.. Readys resa är något utöver det vanliga.

Följ oss gärna på vår blogg www.cookiedreams.blogg.se och skicka gärna kommentarer då jag vill lära mig så mycket som möjligt! Läser mycket tips och andra bloggar för inspiration. Det ger mer än vad man tror :)

sthlmsjenna
0

Vilken fin travare du har!   Välkommen hit.

Sthlmsjenna - Sajtvärd på ridtravare.ifokus. 

Sveriges största ridtravarblogg - http://stockholmsjenna.se