Så glad :D
Hopptränade i söndags på Baron (min sköthäst som är travare) och det var 2 andra på travare. ;)
Vi hoppade först studs med 4 hinder och det gick skit bra det var första gången för han. dom 2 första gångerna så rev han eller kom fel sen kom han på hur man skulle göra och då gick det bra och då avslutade vi där. Sen hoppade vi fem och en halva, med travbom innan och ett litet hinder och sen en oxer. Det löste han också jätte bra. Så vi höjde till 70 så alla travarna hoppade det.
Jag hoppade sist av alla och skulle hoppa en gång till, när min ridlärare höjer i smyg till 90 på oxern. Haha vilken chock ja fick när jag såg hindret. Men trots det kom vi över, han hoppade riktigt fint. Oj så nöjd ja var. =)
Tyvärr så blir det ingen CR på lördag för mig och Baron för han ska till travbanan och träna på fredag. Så jag hänger istället med till ponnyallsvenskan och fotar. Men det gör väl inget. ;)
Bilden är från förra Clear rounden i våras ja hoppade på Baron. Då hoppade jag 50.. det var lite lågt eftersom han slarvhoppade dom. Men det sista hindret kom han på att han kunde hoppa så där tog han i. ;)
Besök gärna min blogg!
Vad roligt!
Och vilket fint hopp 🙂
#2 Ja! Men det tråkiga är ju att vi inte kan komma ut på tävlingar eller så eftersom han ska kvala. Fär han är riktigt duktig men det är han i O försig i trav också ;)
Besök gärna min blogg!
Hur gammal är han? 🙂
#3 han har fyllt 7 :)
Besök gärna min blogg!
På lördag ska vi till en stor gräsbana och hoppa Clear Round 60 och 70 :) hoppas detta går bra!! Kommer bli många titthinder. Ska bli spännande!
Besök gärna min blogg!
Var tvungen och skriva hur det gick! Ingen rosett blev det men jag blev sjukt nöjd över våran runda. Och det var ju trots allt första gången vi var ute. Jag fick mkt beröm av andra och det var hur kul som helst! På 60 så gick det hur bra som helst han hoppade stort väldigt sort över varje hinder men det sista blev det tvärstopp. Kan vara för det var en skog rakt framför en mörk och det var inga andra hinder som man hoppade mot och han hade tidigare vart tittig där i mot men andra försöket så hoppade han utan o kolla. På 70 så rev han andra. Men det var mitt fel. Jag svängde helt fel. ;)
Besök gärna min blogg!