Idel du gazeau-avkommor?
Hej, undrar ifall det är nga eller ngn som har avkomma efter ideal du gazeau. Själv har jag en 24 årig hemma som är härligt fräsch och pigg. Ni som har kan inte ni beskriva dem lite vore kul och vet hur dem andra är. Vår kan bli stressad om han inte har lugn och tydlig ledare i nya moment men i miljöer han känner till kan han bli kaxig. Snygg trav, stadig och stor galopp :) Löshoppar och hoppar han nån gång ibalnd och även om bommarna är lite läskiga så hoppar han mer än gärna :) Han är fux och lite mer åt det grova hållet :) Hur är era och beskriv så mkt som ni orkar vill :)
Min häst har Ideal du Gazeau som morfar!
Hon är brun med vita kotor bak och en vit stjärn. Mörkbrun nu såhär på vintern. Så stort hjärta och personlighet! Jag rider henne för tillfället bara i skogen men har lite utbildningsplaner framöver! Hon söker sig redan neråt och kan gå fint i form.
Lägger in en sockersöt bild på henne som beskriver hur hon är 100 %! Så kul att hitta "släktingar" till henne!
13 år.
Finns nog inte så många kvar efter honom nu skulle jag tro.
Men många efter han blev ju hemskt fina gärna med några vita tecken bläs och vita ben.
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus
Det var kul att se iallafall två av hans avkommor. Jag brukar sitta inne på travsport och kolla runt kring hans avkommor och min hästs syskon.
Mamman till min häst, som är hans avkomma, är ju död. Min häst är ju mera en typ av "släkting" till honom. Men coolt ändå.
Hon gjorde dock inte lika bra ifrån sig på travet, som bäst kom hon på fjärde plats och hon deltog väll bara i ett tiotal tävlingar innan dom gav upp på henne. Läste att hon blev diskad flera gånger pga. feber och förkylningar.
Men söt är hon! Och jag såg att många av hans avkommor har likt min häst vita kotor med svarta fläckar.
Jag hade en jättevacker kolsvart som var född -90 och hette Angela I.T. Hon gick aldrig på travet. Såg ut som ett halvblod folk frågade efter stammen när man satt o tränade och var jätteimpade…tills dom fick veta att hon var ett varmblod…suck o stön o morr över folks inkompetens och idioti…nåväl . Hon gick jättebra dressyr, upp till msv, gjorde galoppombyten hur fint som helst. Bästa häst jag haft. Hoppade 1.10. Hade henne väldigt kort tid då jag drabbades av depression och inte orkade. Hon jag köpte av b lev jättebesviken att jag sålde så fort, vilket jag förstår fullkomligt, men jag var sjuk i drygt ett år och knaprade piller och var helt nere. Det gick ju bara inte. Hittade en jätterar tjej(trodde jag iaf) körde t.o.m dit hästen åt henne. Hon fick köpa en massa saker av mig till hästen som hon skulle betala sen. Men det gjorde hon aldrig. Så efter några månader tröttnade jag på tjatet så vi bröt med varandra. Fick sen ett mail av förra ägaren att hon varit o hälsat på o att hästen var så mager och att det var hemskt att jag hade misskött henne så…blev ju vansinnig…för var hon mager blev hon det hos tjejen jag sålde till som från början kändes så himla bra. :( Men orkade inte ta fajten, jag mådde inte så bra. Sen efter dryga året så ringde hon som köpte henne iaf och frågade om hon fick sälja till sin fodervärd. Jag hade nämligen skrivit förköpsrätt i kontraktet. MEn då mådde jag bra och ville köpa tillbaka henne. Jag bjöd dubbla mot vad hon köpt henne av mig men hon vägrade. Hästen hade varit hos fodervärd hästen hela tiden, så hon hade ju inte själv haft henne ens :( Jag kunde inte göra ett skit, för hon sa att då behåller jag henne…och vad vet jag…jag kan inte kolla, vi bor för långt från varandra. Angela står fortfarande på den tjejen på travsport. Så hon sålde o lät det bara stå så. Efter några år fick jag kontakt med en tjej som hade köpt henne och hon var jättearg på den här tjejen hon köpt henne av, för det hade varit en massa konstigheter i och med köpet. Och det var den tjejen jag sålt Angela till som hon hade köpt av. Ja ni hör vilken soppa!! Men den här Stefani verkade iaf jättebra. Tyvärr tappade jag hennes nr och sen har jag inte hört något mer. (jag gjorde en efterlysning då när jag fick kontakt med henne) Nu är ju Angela antingen död eller 23 år. Jag hoppas hon lever och har det bra, jag ångrar verkligen att jag sålde henne. Eller önskar rättare sagt att jag inte blivit sjuk! Finaste hästen någonsin och mest ridbara någonsin( och jag har ridit många!!) Hon var kolsvart och väldigt halvblodig i modellen, ganska rejäl maffig. ca 160cm. Endast frysmärkningen som avslöjade henne, inte rörelser eller nåt annat. Underbar häst. Har tyvärr bara vanliga foton, inga på datorn och dom ligger nerpackade i kartong nånstans. Men väldigt väldigt vacker häst var det iaf. Inga konstigheter, enda hon ogillade var att spänna sadelgjorden, då pep hon och lyfte bakbenet :) Men det var typ allt :)
Jag ägde en fillur efter Ideal du Gazeu samt Rose Spin..
Krickri Pellini alias Pelle.. Köpte honom som ridhäst och han var helt underbar..:) inga travarfasoner där inte… men krävde otroligt mkt jobb och behövde långa pass…
han var min bäste vän under några år tills jag sålde honom… tyvärr finns han inte i livet idag… Han ramla hos en ny ägare i hagen och bröt sig rätt illa så de valde att göra slut på lidandet….
Vet att när vi var hos vet. ena gången på travet så kom det fram en gubbe och fråga om honom, hade det varit ett sto hade hon varit värd mkt….