Ridtravare iFokus

Ridtravare

Etikett13-annonstorg
Läst 1051 ggr
Bunn
0

Det börjar bli akut...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag måste sälja mitt fina fuxsto, Harridan's Marta eftersom jag inte har tid eller möjlighet att ha henne kvar.
Marta är inte en förstagångshäst utan hon behöver en konsekvent, trygg och rättvis ledare, gärna NH-intresserad. Du bör även ha vana av unghästar sedan tidigare. Hon har gått på travet tidigare, men det är inget som hon ska fortsätta med. Dock kan hon bli en trevlig körhäst för dig som är intresserad av att köra på hobbynivå. Marta kan även passa dig som söker avelssto. I ridningen så är hon väldigt outbildad, men hon är mycket positiv och lättlärd, kan därför passa dig som, i framtiden, vill ha en trevlig ridhäst. Westernridning skulle kunna passa henne bra.

Marta går för tillfället på lösdrift och har fri tillgång på grovfoder, men hon kan även stå på box. Oskodd, men kan gå skodd om man så vill. Snäll att verka och lasta. Hon är ranglåg och fungerar bra i flocken.

* Vaccinerad
* Avmaskad, hösten 2012
* Försäkrad i Agria
* Trafiksäker
* Hundvan
* Har pass

Marta finns utanför Skellefteå, Västerbotten.

Seriösa spekulanter ombeds höra av sig på telefon, aningen till 
Fanny 073-8295064 (ägare) eller till
Marie 076-8362244 (stallägare)
Mejl kommer inte att besvaras!

[Moa-]
2

Jag skulle spontant säga att hästen ålder och priset är mer intressant för en spekulant än när hästen senast var avmaskad. Även en sådan sak som hur länge är hon använd som ridhäst och när sprang hon sitt sista löp?

Bunn
1

#1 Tack, glömde helt bort att skriva det

Marta är född 2007, hon har varit ridhäst sedan 2012 och när hon gick sitt sista löp, vet jag inte riktigt då jag själv aldrig har kört henne, men om seriösa spekulanter absolut vill veta så kan jag ta reda på det.

[Moa-]
1

Nej, tänkte mest att framför allt ålder och aktiv tid som ridhäst är intressant. Det låter som en trevlig häst och jag hoppas absolut att du hittar ett bra hem åt henne! =)

polgara
0

Hur hög är hon?

Bunn
2

mellan 159 cm och 164 cm. 

Marta har hittat ett hem nu, så tråden kan tas bort!