Annons:
Etikett05-utrustning
Läst 2448 ggr
Hejhej321
3/29/18, 2:50 PM

Bett

Jag vet inte vilket bett jag ska köpa till min häst! Hon är en gammal travare drar lite men inte för mycket! Har vanligt 2 delat bett nu men funderar på att prova Eggbett eller vanligt 3 delat! Vad är era erfarenheter

Annons:
annia1
3/30/18, 2:40 AM
#1

Den här sajten är inte så aktiv så vet inte om du kommer få nå bra svar här. Själv har jag ingen aning.

Prova fråga inne på ridsport.ifokus istället.  Den är mer aktiv i alla fall och den handlar om hästar.

.

shia
3/30/18, 7:34 AM
#2

Min erfarenhet av travare som drar lite är att dem är väldigt känsliga i mun, i överlag tyck jag dem flesta travare är känsliga i mun. Rider du på travbett eller ridbett? Min passhäst var stark ibörjan men är nu silkes len i munnen å jag rid på ett tvådelat travbett, prövat med ridbett men ej funkat med det. Pröva byta till travbett annars testa å se med dem bett du vill pröva, man kan bara bli klokare av det:)

Rafflan
4/2/18, 2:45 AM
#3

Jag tycker raka bett med fasta ringar eller 3-delade bett med fasta ringar är det dem flesta hästar trivs med. Endel gillar även gummibett.
Finns ju även bettlösa alt man kan kolla på :)

Elinmatsdotter
4/8/18, 2:28 AM
#4

Min går bäst på smalt gummibett eller betlöst. Hennes käke är väldigt smal så brytpunkten på det tredelade ridbettet kom över lanorna och gav fula märken.

Upp till toppen
Annons: