Annons:
Etikett15-ville-bara-skriva-av-mig
Läst 10703 ggr
giffan
3/30/11, 1:12 AM

VARNING Häst slaktare!

VARNING, det finns en mäniska utanför Örebro som vill ta hand om hästar och låta dom få ett bra liv, hon lovar guld o gröna skogar men i själva verket tar hon emot hästarna o slaktar dom o tar penarna!! Elienor Holmgren

 Det spelat ingen roll om hon står som ägare för dom eller ej.. Jag har själv blivit utsatt för henne, lämnade en häst på foder 2009 till henne (med foder kontrakt) har haft kontakt med henne hela tiden och hon har bara medelat att hästen mår kanon bra, men i själva verket körde hon hästen direkt till slakt "Varna alla mäniskor ni känner här är en mycket sjuk person" hon är polis anmäld

*Texten är direkt kopierad från en bekant till mig som varit med om detta*

Själv höll jag på att gå på detta, men reagerade på vissa saker.

Hon är polisanmäld och det kommer gå hela långa vägen om det så behövs.

Det gick att läsa om samma person i söndags i NA Då gällde det en häst som hon fått på transport från norr. Dagarna efter gick den hästen på slakt men till ägaren sa hon att den mådde bra.

Har en annan bekant som oxå blev lurad. Lämnade iväg hästen i tron om att den skulle gå som sällskap. men den åkte direkt till slakt!

Det här är verkligen hemskt, att man kan slakta hästar man inte ens står som ägare till den. Vad har man då kvar när man tillochmed skriver kontrakt!!

Ett liv går aldrig att få tillbaka, men denna person måste stoppas så att flera inte blir lurade.

( Jag hoppas det här kan få stå kvar på sajten så att så många som möjligt kan hinna läsa och sprida vidare!)

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Annons:
Birke
3/30/11, 8:38 PM
#1

Om det är sant kan det inte leda till annat än straff när hon nu är polisanmäld. Usch att inte respektera ditt och mitt :(

giffan
3/30/11, 10:11 PM
#2

Det är 100% sant

Tre nya hästar har kommit fram under dagen som gått samma väg…

Det här måste få ett slut!

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Em--ma
3/31/11, 5:34 PM
#3

Vadå? Man bryter ju mot ett kontrakt, blir det inte straff då..?

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

Birke
3/31/11, 6:41 PM
#4

#3 Självklart. Hon kan inte hålla på länge till innan hon måste stå till svars.

Birke
3/31/11, 6:43 PM
#5

För jag antar att alla som har råkat ut för henne har anmält? Hur länge har hon varit igång? Skumt att hon inte redan har åkt dit om hon nu har slaktat ett flertal hästar.

giffan
4/6/11, 9:49 PM
#6

Nu har det kommit fram att flera av hästarn har slaktats på det omtalade slakteriet knorrevången. Det betyder att de har fått åka 30 mil enkel väg för att slaktas… Varför? Det finns ju slakteri i närke… Allt det här är enbart för att tjäna pengar.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Annons:
Bellabong
4/22/11, 11:01 PM
#7

Fy vad hemskt, blir helt kall i magen när jag läser det, vilken tur att du anade oråd och inte skickade hästen dit.

giffan
4/23/11, 1:18 AM
#8

Det kommer fram hästar hela tiden ju mera vi rotar i det här. Lite läskigt. MÅnga hästar har nästan omedelbart gått från ägaren genom denna människa och sen vidare till slakt…

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Rafflan
4/24/11, 10:32 PM
#9

Anledningen till att hon inte dömts, folk har SKÄNKT sina hästar till henne, visst hon har ljugit, men har hon fått hästarna äger hon dem och har rätt att göra vad hon vill med dem, även slakta dem samma dag som hon fick dem.

Ang fodervärlds kontracktet, hon måste väl ha ägar bevis för att få slakta? = falskt bevis = långt polis arbete?

giffan
4/24/11, 11:30 PM
#10

#9 Enligt åklagaren så kan hon komma att dömms till fängelse (upp till 2 år) om man kan få fram bevis på att hon har satt i system att ta emot andras hästar för att sedan slakta dem. I vissa fall har folk överlåtit hästen ena dagen, sedan en eller två dagar senare är de döda… Så vi börjar se mönstret i det hela.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

giffan
5/4/11, 10:46 PM
#11

Puttar upp denna varning.

Personen ifråga håller fortfarande på. Hästar som kommer och går helatiden på gården..

Varna alla ni känner att inte skänka bort någon häst! Vi är uppe i ett 20 tal hästar och många flera finns det…

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

kgtravare
5/10/11, 2:44 PM
#12

Bra att ni varnar för hästslaktaren utanför Örebro men det vore ännu bättre att få ett namn på henne tycker jag.

/Kgtravare

giffan
5/10/11, 9:50 PM
#13

#12 Namn finns i texten

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Annons:
Conut
5/6/12, 7:35 PM
#14

Någon som vet hur de har gått med de här grejen? straff elr något så?

För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig.

giffan
5/6/12, 11:42 PM
#15

#14 För just det här har det egentligen inte hänt så mkt. en häst är räddad därifrån, men många andra har blivit slaktade. vissa hästar har blivit skickade på transport både från Gotland och Norrland för ett bra sista hem i Örebro. det ägarna inte visste var att dom åkte direkt till slakt. nu har personen i fråga blivit dömd för barnmisshandel och mordhot. tyvärr alldeles för litet straff, men ändå ett straff.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Rafflan
5/7/12, 7:13 AM
#16

#15 Egentligen har ju inte personen gjort nåt olagligt, så fort hästen är i hennes ägo har hon rätt att göra precis vad hon vill så länge hon inte bryter emot lagen…

Att luras och ljuga är inte olagligt…

giffan
5/7/12, 8:10 AM
#17

Nja helt lagligt är det väll inte att ljuga till sig hästar. och de hästar som hon kört till slakt har hon heller inte stått som ägare till. men allt är under utredning. så hon kommer nog få sin dom. men tyvärr tar det bara lite tid.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Conut
5/7/12, 11:33 AM
#18

#15 tackar, ja har följt den här historien sedan slutade de skriva om henne så undrade man :) De är ju hemskt att hon lurar andra osv :( Läst många blogg som skrev om hur de kände sig när de fick reda på att deras häst har skickats till slakt medan kvinnan bara skulle ha hästen till sällskap och ägde inte hästen osv men ändå så lyckades hon slakta hästen osv…

Tycker verkligen att hon bör få livstid.. :/

För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig.

Gronstedt
5/8/12, 7:05 AM
#19

Att bryta kontrakt är inte olagligt någonstans, så det strängaste som kan hända är väl att hon döms för egenmäktigt förfarande eller möjligen stöld om hon låter slakta hästar som är registrerade på andra ägare.

Mizzon
5/16/12, 8:30 PM
#20

Det måste ju räknas som bedrägeri. För det är ju lika galet som att ljuga när man säljer en vara (eller häst i det här fallet) som att ljuga så man får köpa/ta emot.

Helt galat, Ska varna dom jag känner med häst!

Annons:
dizzysister
5/17/12, 11:20 AM
#21

Vad hemskt Gråter fattar inte hur folk kan göra så!

[Quickeman]
5/17/12, 6:08 PM
#22

Har hört att hon på senare tid kallat sig för Ellkis Holmgren.

Conut
5/17/12, 8:09 PM
#23

#22 undra om de var hon som jag hittade på fb…

För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig.

giffan
5/17/12, 9:45 PM
#24

#22 stämmer bra det. hon säljer många saker.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

running
5/20/12, 11:25 AM
#25

vekligen hemskt att människan har mage att ljuga sig till hästar så där ägarna till de hästar som gått till slakt måste vekligen känna sig grundlurad …

De som överlåtit hästar till henne i tron att dom ska få en härlig sista tid innan åldern tar ut sin rätt kan inte ha de lätt efter fått veta vad som igenligen vart vitsen från den antagligen trevliga kvinnan som lovar guld o gröna skogar då man själv inte har möjlighet längre ( för vem ger bort sina bästa 4benta vänner om de inte är en nödvändighet)

Dessa foderväds kontrakt som finns ute har jag förmig att de skrivet ett antal artiklar om i olika häst tidningar inte igentligen är gilltiga utan en handling för att vi ska ha nått att gå efter . vilket jag tyckt vart luddigt och o begriplikt då de är båda parter som godkänner ett avtal

hoppas dom får sitt straff för eller senare

massor med styrke kramar till de som blitt drabbade av denna hemska människa

Bunn
5/21/12, 2:22 PM
#26

#19 Kontraktsbrott kan leda till civilrättsliga sanktioner som exempelvis, prisavdrag, avtalets hävning och/eller skadestånd.

Ninjapig
5/24/12, 4:05 PM
#27

Men herregud så hemskt! Gråter

Hur kan man vara så kall och idiotisk att göra så??
Hon ska verkligen straffas! Vill inte ens tänka på ifall jag själv gått på det..! USCH säger jag bara…
Och R.I.P pollarna… ♥

Kram Tilda & Djuren!

// www.Ninbebis.weebly.se
Ninbebis, uppfödning med kvalitét

 

Annons:
silverorm
7/21/12, 4:08 AM
#28

Upp puttning..

[Ingo.*.Ted]
7/24/12, 9:42 PM
#29

Nej!!!!! Jag bor skitnära örebro!!! Jag bor precis utanför Avesta! Nej nej nej! Min kompis som jag är hos jätte ofta har 5 hästar, och 2 ska lånas ut på foder! Ska genast prata med dom om det här, så hennes mamma kollar upp denna person!!

giffan
7/24/12, 10:28 PM
#30

Vad jag har hört har hon blivit dömd för lite olika saker, men inga bevis som håller tydligen mot dom hästar hon kört till slakt.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Elintorstensson
2/11/13, 6:16 PM
#31

Jag googlade på Elienor Holmgren då hon hört av sig om min häst, så fick fram denna tråd. Tänkte bara säga det att hon är igång fortfarande/igen eftersom den här tråden var ganska gammal. Numera bor hon i zinkgruvan och verkade som ett jättebra ställe. Tur Google finns! Så sjuk människa.

giffan
2/11/13, 7:25 PM
#32

#31 Ja det varnas lite omkring att hon ska vara igång igen.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Upp till toppen
Annons: